turbo57 January 2, 2014 Report January 2, 2014 Det låter rimligt Anders, släpp ett kvarts varv(OBS bara på muttern till lagret) ljudet är en annan sak/Leif Citera
Anders Lindström January 2, 2014 Author Report January 2, 2014 Tack Leif!Hade för mig det men behövde en "second opinion' Citera
ivar January 2, 2014 Report January 2, 2014 Jag brukar göra på ett lite annorlunda sätt. Jag drar åt medan jag roterar skivan tills det börjar gå trögt. Då drar jag åt ytterligare ca 1/4-dels varv. Därefter sätter jag på hjulet och drar i det upp- och nertill. Om lagret inte glappar är det bara att avsluta jobbet. Men om lagret blir glappigt behöver det dras åt ytterligare och proceduren börjar om. Efter kanske 15-20 mils körning kan det vara bra att kolla om lagret behöver efterdras. Citera
Anders Lindström January 9, 2014 Author Report January 9, 2014 Det blev en otroligt mycket bättre bromsverkan med de nya skivorna och de bättre beläggen . Var ut en sväng mellan skurarna å njöt av gott muller och bra bromsar. Nu skulle man bara ha ett par hundra hp till...... Citera
NackaBosse January 9, 2014 Report January 9, 2014 Roligt att du är nöjd med bromsgrejorna jag skaffade fram till dig. Citera
Stefan Johansson January 9, 2014 Report January 9, 2014 Du skulle ha en snabbkoppling för andra motorpaketet Citera
Anders Lindström January 9, 2014 Author Report January 9, 2014 Du skulle ha en snabbkoppling för andra motorpaketet En intressant tanke Stefan Citera
Anders Lindström January 11, 2014 Author Report January 11, 2014 Jag efterdrog headers och avgassystem idag och ljudet efter "efterdragningen" e fortfarande jättegott Det är svårt att fånga ljudet med nallen men.... det låter gott i r l Här kommer ett försök till video... Skönt med lite V8 sound i snöyran Om jag varit 2 (?) skulle jag gasat åxå.... Citera
Anders Lindström April 10, 2014 Author Report April 10, 2014 Nu är räven nybesiktigad med blankt papper Citera
turbo57 April 10, 2014 Report April 10, 2014 Måste kännas bra med en Fox utan massa besvärande "skabb"igheter:thumbup:/Leif Citera
Anders Lindström April 10, 2014 Author Report April 10, 2014 HeHe Leif . Jag tar Räven till middan så då kan vi raska över isen... Citera
NackaBosse April 10, 2014 Report April 10, 2014 Grattis till besiktningen Anders.Vilken Musse blir det till Sälen i sommar? Citera
Anders Lindström April 10, 2014 Author Report April 10, 2014 Om allt blir klart i tid så blir det den äldre Bosse ;-) Citera
Anders Lindström April 25, 2014 Author Report April 25, 2014 Vi har sol men lite svalt. Fångade sista strålarna nedcabbat Citera
pools May 3, 2014 Report May 3, 2014 [ATTACH=CONFIG]29935[/ATTACH]Vi har sol men lite svalt. Fångade sista strålarna nedcabbat Hej Anders!Så du har kvar tärningarna i backspegeln? Jag tänkte plocka bort mina nu, har inte sett såmånga som har dom kvar. Är det fortfarande "mode" eller? Fast högsta mode nu är judoftgranen vi fått!Mvh.P-O Citera
Anders Lindström May 4, 2014 Author Report May 4, 2014 Hej Anders!Så du har kvar tärningarna i backspegeln? Jag tänkte plocka bort mina nu, har inte sett såmånga som har dom kvar. Är det fortfarande "mode" eller? Fast högsta mode nu är judoftgranen vi fått!Mvh.P-OJo dom sitter kvar P-O Jag håller med om att CMC "doftgranen" är högsta mode! Citera
Anders Lindström June 8, 2014 Author Report June 8, 2014 299 kronors "ansiktslyftning"..Efter 11 000 mil å 25 år så hissade förarstolen nödflagg..Att hitta å byta stol nu mitt i säsongen kändes trist så mot B-ltema ! Jag tycker faktiskt att det blev helt ok (för 299 kronor...) Citera
Wide June 8, 2014 Report June 8, 2014 Jo dom sitter kvar P-O Jag håller med om att CMC "doftgranen" är högsta mode! Hur får man tag i den där CMC doftgranen? Citera
Anders Lindström June 8, 2014 Author Report June 8, 2014 Hur får man tag i den där CMC doftgranen?Jag fick den på Elmia i CMC s monter Citera
RoTe June 8, 2014 Report June 8, 2014 Hur får man tag i den där CMC doftgranen?Genom att åka på träffar. ;-) Citera
turbo57 June 9, 2014 Report June 9, 2014 Tänk att så lite kan göra så mycket för så många (I alla fall för dig och Johan):thumbup:/Leif Citera
Anders Lindström June 9, 2014 Author Report June 9, 2014 Tänk att så lite kan göra så mycket för så många (I alla fall för dig och Johan):thumbup:/LeifSå sant Leif Citera
Anders Lindström August 9, 2014 Author Report August 9, 2014 Bytte tändkablar idag från de lila (hmmm) till Accels gula (hmmm hmmm) och bilen går definitivt bättre!Kan det vara grafitelektroder i originalet eller bara tidens 25åriga tand som spökar?Jag fick iaf 25 extra hästar (placebo?) med bättre tändkablar så min rekommendation är Byt tändkablar om dom är gamla!! Citera
Tbird August 10, 2014 Report August 10, 2014 Svarar direkt...Gula Accel kablarna håller max 1-2 år (jag vet och hatar allt som är gult i tändsystemet).Hade STORA problem med gult i min Bronco på 90-talet, efter att ha bytt till Ford racing så funkade allt.De bästa som finns är Ford racing tändkablar.Grabben bytte fullt fungernda som var minst 15 år gamla till nya Ford racing kablar med "rätt färg" Citera
NackaBosse August 10, 2014 Report August 10, 2014 Bytte till dessa tidigare i år och tillverkade själv i rätt längd så man slipper korsande kablar som kan ge överslag.http://www.summitracing.com/int/parts/sum-g830Upplevde att bilen går bättre. De tidigare små dippen på varvräknaren (misständning?) är nu helt borta och nålen ligger stabilt på alla varvtal. Citera
Recommended Posts