Curt Hedenström June 28, 2004 Report June 28, 2004 Hej!Jag ska ersätta min original förgasare eftersom jag har skaffat en Holley 2300 2portare, som enligt Hansen racing skulle passa min 289:a Men bränsleanslutningen är på vänster sida och krockar med tändspolen.Finns det ev färdigt anpassningskit, bränsleansutningkitVilket munstycke skall jag använda, motor otrimmad 289:a -68Har du tips hur man löser alla problem med anslutningar till Holley 500 som den också kallas?MVHCurt Citera
Leijon CMC 855 June 28, 2004 Report June 28, 2004 Tjenar!Menar du västersida när du sitter i bilen eller vänstersida när du står framför bilen?? Vi har också någon typ av Holley på vår 302'a 2-port från 68. Där har vi tändspolen på höger sida om förgasaren, framifrån sett.//Niklas Citera
olf_ironpower June 29, 2004 Report June 29, 2004 Vart hittar man förgasarnummret så man vet vad man ska ha för renoveringssats Jag hittade en hel driva olika nummer instansat men inget som finns med på holleys hemsidaDet är en 2 ports som sitter på ett 289 insug den är gjuten 1979 antagligen inte renoverad sen dess. Citera
Leijon CMC 855 June 30, 2004 Report June 30, 2004 Hej olf_ironpower. jag vet inte om detta är till mycket hjälp. Först får du nog ta reda på vilken model du har, genom att jämföra med andra Holley förgasare (eller fråga någon annan än mig.. ). Är det en 2port så skulle jag tro att det är en 2300 eller 2010.Det finns ett "list number" på höger sida om "choke-röret". Under det finns ett datum numer som består av 4 siffror. Kanske kan någon av de numrena säga något./Niklas Citera
olf_ironpower July 5, 2004 Report July 5, 2004 jo jag hittade nummret så nu är förgasaren fixad. (låg lite mög i den)Jag va och besiktigade i dag så nu är det bara ut och åka fick 3 små 2:orså det va ju inte faligt efter 5 år i en lada... har ioförsig bytt en hel del prylar. Citera
Leijon CMC 855 July 5, 2004 Report July 5, 2004 Hej! Men det var ju kul att det fixade sig. (Känner mig lite små stolt :wink: ) 3 2'or? Vad fick du de för? För hög CO halt? Det fick vi i fjol. Skruvade in skruvarna så långt det gick utan att motorn dog på besiktningens P-plats. 0,0 på höger pipan och 0,1 på vänster. Så fort man det var färdigt skruvade man ut dem igen... Motorn mår ju inte alls bra när man gör så, men men. Citera
olf_ironpower July 5, 2004 Report July 5, 2004 Dålig bromsverkan höger bak.P-ändebromsrör fram brisfällig fastsättning (hade glömt en skruv)så man får väll skruva några kvällar till men nu får man ju köra en månad. Citera
fast66 August 4, 2004 Report August 4, 2004 Rent allmänt så är 500 cfm alldeles för stort till en otrimmad 289. Tom orginal fyrportare är mindre. Jag vet att många kör med 500:an, men hoppas att din soppaförbrukning inte sticker iväg bara. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.