Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag ska ersätta min original förgasare eftersom jag har skaffat en Holley 2300 2portare, som enligt Hansen racing skulle passa min 289:a

Men bränsleanslutningen är på vänster sida och krockar med tändspolen.

Finns det ev färdigt anpassningskit, bränsleansutningkit

Vilket munstycke skall jag använda, motor otrimmad 289:a -68

Har du tips hur man löser alla problem med anslutningar till Holley 500 som den också kallas?

MVH

Curt

Tjenar!

Menar du västersida när du sitter i bilen eller vänstersida när du står framför bilen??

Vi har också någon typ av Holley på vår 302'a 2-port från 68. Där har vi tändspolen på höger sida om förgasaren, framifrån sett.

//Niklas

Vart hittar man förgasarnummret så man vet vad man ska ha för renoveringssats :?:

Jag hittade en hel driva olika nummer instansat men inget som finns med på holleys hemsida

Det är en 2 ports som sitter på ett 289 insug den är gjuten 1979 antagligen inte renoverad sen dess. :lol:

Hej olf_ironpower. jag vet inte om detta är till mycket hjälp. Först får du nog ta reda på vilken model du har, genom att jämföra med andra Holley förgasare (eller fråga någon annan än mig.. :oops: ). Är det en 2port så skulle jag tro att det är en 2300 eller 2010.

Det finns ett "list number" på höger sida om "choke-röret". Under det finns ett datum numer som består av 4 siffror. Kanske kan någon av de numrena säga något.

/Niklas

jo jag hittade nummret så nu är förgasaren fixad. (låg lite mög i den)

Jag va och besiktigade i dag så nu är det bara ut och åka fick 3 små 2:or

så det va ju inte faligt efter 5 år i en lada... har ioförsig bytt en hel del prylar.

Hej! Men det var ju kul att det fixade sig. (Känner mig lite små stolt :wink: ) 3 2'or? Vad fick du de för? För hög CO halt? Det fick vi i fjol. Skruvade in skruvarna så långt det gick utan att motorn dog på besiktningens P-plats. 0,0 på höger pipan och 0,1 på vänster. Så fort man det var färdigt skruvade man ut dem igen... Motorn mår ju inte alls bra när man gör så, men men.

  • 5 weeks later...

Rent allmänt så är 500 cfm alldeles för stort till en otrimmad 289. Tom orginal fyrportare är mindre. Jag vet att många kör med 500:an, men hoppas att din soppaförbrukning inte sticker iväg bara.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...