Jump to content

Featured Replies

comment_7653

Hej!

Jag ska ersätta min original förgasare eftersom jag har skaffat en Holley 2300 2portare, som enligt Hansen racing skulle passa min 289:a

Men bränsleanslutningen är på vänster sida och krockar med tändspolen.

Finns det ev färdigt anpassningskit, bränsleansutningkit

Vilket munstycke skall jag använda, motor otrimmad 289:a -68

Har du tips hur man löser alla problem med anslutningar till Holley 500 som den också kallas?

MVH

Curt

comment_7710

Hej olf_ironpower. jag vet inte om detta är till mycket hjälp. Först får du nog ta reda på vilken model du har, genom att jämföra med andra Holley förgasare (eller fråga någon annan än mig.. :oops: ). Är det en 2port så skulle jag tro att det är en 2300 eller 2010.

Det finns ett "list number" på höger sida om "choke-röret". Under det finns ett datum numer som består av 4 siffror. Kanske kan någon av de numrena säga något.

/Niklas

comment_7840

Hej! Men det var ju kul att det fixade sig. (Känner mig lite små stolt :wink: ) 3 2'or? Vad fick du de för? För hög CO halt? Det fick vi i fjol. Skruvade in skruvarna så långt det gick utan att motorn dog på besiktningens P-plats. 0,0 på höger pipan och 0,1 på vänster. Så fort man det var färdigt skruvade man ut dem igen... Motorn mår ju inte alls bra när man gör så, men men.

  • 5 weeks later...
comment_8593

Rent allmänt så är 500 cfm alldeles för stort till en otrimmad 289. Tom orginal fyrportare är mindre. Jag vet att många kör med 500:an, men hoppas att din soppaförbrukning inte sticker iväg bara.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...