Stefan Åberg February 5, 2013 Report Share February 5, 2013 Hallå,Om jag förstått det rätt så fungerar det så att standardutväxlingen är 3.55 och om man vill ha snabbare acc så väljer man 4.10 eller högre.Alltså om man vill ha bättre bensinförbrukning så sätter man in en 3.08 eller nåt sånt?/Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde February 5, 2013 Report Share February 5, 2013 Hallå,Om jag förstått det rätt så fungerar det så att standardutväxlingen är 3.55 och om man vill ha snabbare acc så väljer man 4.10 eller högre.Alltså om man vill ha bättre bensinförbrukning så sätter man in en 3.08 eller nåt sånt?/StefanMed 4:10 får du värre/snabbare acc och högre varvtal vid tex 110km/h än vad du har nu. Vilket betyder sämre soppaförbrukning.Manuella lådan har 3:55 original ( har jag för mig).Ska du byta är det 4:10 som gäller, 3:73 är för lite enligt mig. Kostar ändå en slant.4:10 är oxå väldigt nice om du kör överladd!Hare gött i USA!//DannePs. Din bil i bannern här ovan, taget maj 2007. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Åberg February 6, 2013 Author Report Share February 6, 2013 Ps. Din bil i bannern här ovan, taget maj 2007. Nice, ser ju grym ut 4:10 var eventuellt det jag siktade på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SwiTch-2k February 18, 2013 Report Share February 18, 2013 4.7 is good upgrade usually. Mostly people at Russian mustang club use that one. Because it is perfect for city daily driving. 4.1 is too high (traffic is to high and it is uncomfortable for daily driving ). Also there are 4.9 for those who wants to feel more acceleration but don’t want to use 4.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu