vena February 14, 2013 Report February 14, 2013 Hej, håller på med en fastback-66 men vet ej hur bränslereturen ska kopplas, kan man dra den tillbaka med en 3/8 rör samma som bränslet fram? Är det något som säger att man inte får dra bränslerören inuti kupèn??Tacksam för snabba svar om någon vet.Tack på förhand.Claes Nordin Citera
Anders Lindström February 14, 2013 Report February 14, 2013 Att dra returen genom kupén känns nog lite fel men jag känner inte till reglerna för detta. Kör du med förgasare eller insprutning? Mekanisk eller elektrisk bränslepump? Med förgasare och mekaniskpump är det inte ens säkert att du behöver en returledning. Med ett bränsletryck (ev med reducerventil) på 3-5 psi så klarar man sig utan retur. Jag har iallafall kört så en sommar utan, för mig, synliga problem. Med insprutning och ett tryck på 40-45 psi måste man nog ha en returledning . En del mussar har retur från fabriken, min -73 har en i a f. Något klenare i dimensionen än" inledningen" men ALLT bränsle ska väl knappast tillbaka . Citera
vena February 14, 2013 Author Report February 14, 2013 Hej, jag har förgasare och elektrisk pump samt mekanisk på motorn. jag resonerar som så med ledningarna att jag hellre har dom vid sidorna inne i bilen än under där dom kan skadas likaså med bromsledningarna. Är det något du anser ska ändras så kom gärna med förslag, tack på förhandTanken ligger ju ändå nästan inne i bilen, endast en tunn vägg emellan. bifogar bild på hur jag tänkt med pumpen. Citera
Anders Lindström February 14, 2013 Report February 14, 2013 Hej, jag har förgasare och elektrisk pump samt mekanisk på motorn. jag resonerar som så med ledningarna att jag hellre har dom vid sidorna inne i bilen än under där dom kan skadas likaså med bromsledningarna. Är det något du anser ska ändras så kom gärna med förslag, tack på förhandTanken ligger ju ändå nästan inne i bilen, endast en tunn vägg emellan. bifogar bild på hur jag tänkt med pumpen.[ATTACH=CONFIG]24303[/ATTACH]Hej!Är det den elektriska pumpen som förser förgasaren med bensin så är frågan om trycket från pumpen är så högt att en returledning kan fordras? Förmodligen har din motor antingen bränsleförsörjningen från elpumpen eller den mekaniska..Jag håller verkligen med dig om att vi sitter med bränsle i "skuffen" (västerbottniska för bagageutrymmet...) så en ledning i kupén ligger väl i samma "riskhärad"? Men , visst, om ledningen får ett brott och bränslet antänds så vore det goare att det brann under bilen istället för i bilen eller hur? Så rent för säkerhets skull skulle jag nog dra ledningen under bilen . Det finns mycket kunnigare rådgivare än mig här på forumet som förhoppningsvis kan hoppa in å reda ut begreppen Citera
FastMagnus February 14, 2013 Report February 14, 2013 Du måste koppla el pumpen över olje trycket.... Citera
PeterF February 14, 2013 Report February 14, 2013 över oljetrycket?Yes så pumpen dör Likaså bilen vid olycka el dyl Citera
FastMagnus February 14, 2013 Report February 14, 2013 över oljetrycket?Säkerhet om motorn dör du krockar etc... Citera
vena February 14, 2013 Author Report February 14, 2013 Det var ju grymt smart. slipper man bli grillad utan tillbehör;-) Tack. Citera
PeterF February 14, 2013 Report February 14, 2013 Vad är det för modell på pump du monterat vid fuelcellen? Citera
FastMagnus February 14, 2013 Report February 14, 2013 Yes så pumpen dör Likaså bilen vid olycka el dylSå lika snabba vi var Citera
vena February 14, 2013 Author Report February 14, 2013 [h=1]Walbro GSL 392 - An-anslutningar -in line-[/h]1395 Kr[TABLE=class: ProduktbeskrAntalvalTabell][TR=class: ProduktbeskrAntalvalRad][TD=class: ProduktbeskrAntalvalText]Antal: [/TD][TD=class: ProduktbeskrAntalvalFalt][/TD][/TR][/TABLE][TABLE=class: Knapp_Kop_Tabell_Artikel][TR][TD=class: Knapp_Kop_Vanster][/TD][TD=class: Knapp_Kop]Lägg i kundvagnen[/TD][TD=class: Knapp_Kop_Hoger][/TD][/TR][/TABLE]Lagersaldo: 988 stLagerstatus: Finns i lagerFrakt: Klass 2 - max 1 kg Artikelnr: A3-8-6F3 Frågor om produkten? Ställ din fråga här »FRÅGORHar du några frågor gällande denna produkt? Tveka inte att höra av dig.[TABLE=width: 226][TR][TD]Din E-post[/TD][/TR][TR][TD]Ämne Frågor gällande: Walbro GSL 392 - An-anslutningar -in line- (art: A3-8-6F3) [/TD][/TR][TR][TD]Din fråga[/TD][/TR][TR][TD=align: right]Skicka fråga[/TD][/TR][/TABLE][TABLE=class: ProduktinfoFlik][TR][TD=class: Flik_Beskr_Markerad]Info[/TD][TD=class: Flik_Beskr_Streck][/TD][/TR][/TABLE]Bränslepump Walbro GSL 392 -In Line- dessa bränslepumparna skall sitta utanför tanken på bränsleledningen(de walbropumparna som skall sitta i tanken heter Gss 340,341eller 342)Anslutningar: AN-Slangkopplingar Ut=AN6 In=AN6 eller AN8 (båda nipplarna medföljer)Flöde: 280LPH (180LPH vid 3bar)Dessa pumparna är lämpliga för effekt upp till över 500hk/st med bensin (Drygt 400hk/st med E85) Citera
vena February 14, 2013 Author Report February 14, 2013 Om man ska lägga via oljetrycket så måste man väl lägga ett rel`ä där för pumpen vill ju ha 20A och det klarar vl inte givaren? Citera
FastMagnus February 14, 2013 Report February 14, 2013 Om man ska lägga via oljetrycket så måste man väl lägga ett rel`ä där för pumpen vill ju ha 20A och det klarar vl inte givaren?Med hjälp av joules och ohms lag döljs svaret Citera
PeterF February 14, 2013 Report February 14, 2013 Den pumpen ska du ha retur till. Skit i mekanpumpen och sätt regulator till förgasaren. En T-koppling precis innan regulatorn som du kör som retur. Den kommer hålla trycket fint med helt öppen retur utan regulator på returen. Och skulle det mot förmodan fattas tryck så stryper du returen lite grann. Citera
vena February 14, 2013 Author Report February 14, 2013 Tack, har du något förslag vart man hittar en regulator? jag kör 3/8 rör fram och sen slang. Citera
PeterF February 14, 2013 Report February 14, 2013 Tack, har du något förslag vart man hittar en regulator? jag kör 3/8 rör fram och sen slang.Jag kör med holleys regulator till förgasaren. Justerbar mellan 4.5 - 9 psi. Finnes på norrland custom Citera
vena February 14, 2013 Author Report February 14, 2013 hej, menar du inte 45-90 psi? den jag beställde för 5 minuter sen är på 17-85 psi. Citera
vena February 14, 2013 Author Report February 14, 2013 hej, ser att det nog är min lev. som har fel angivelser då holley anger mellan 4-7 psi för sina förg. Citera
PeterF February 14, 2013 Report February 14, 2013 hej, menar du inte 45-90 psi? den jag beställde för 5 minuter sen är på 17-85 psi.Kan du inte strypa mera så lär det spruta soppa från varje hörne på förgasaren. Citera
PeterF February 14, 2013 Report February 14, 2013 hej, ser att det nog är min lev. som har fel angivelser då holley anger mellan 4-7 psi för sina förg. Citera
Anders Lindström February 14, 2013 Report February 14, 2013 Kan du inte strypa mera så lär det spruta soppa från varje hörne på förgasaren. Citera
PeterF February 14, 2013 Report February 14, 2013 http://www.summitracing.com/parts/hly-12-803/overview/Denna har jag. Citera
Anders Lindström February 14, 2013 Report February 14, 2013 http://www.summitracing.com/parts/hly-12-803/overview/Denna har jag.Är nog liknande den jag köpte till 351 clevelanden Citera
PAL February 15, 2013 Report February 15, 2013 Du måste koppla el pumpen över olje trycket....Med risk för ett sjuhelsickes feltänk just nu (men det lär jag ju få reda på i så fall ) så tycker jag det är ett mycket bra påpekande, men det vill till att det inte är returledningen som ger sig vid en eventuell olycka. Jag hade satsat på en Fuel Cut Off Switch för att få stopp på matningen, eller varför inte bägge delarna? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.