February 14, 201312 yr comment_124540 Hej, håller på med en fastback-66 men vet ej hur bränslereturen ska kopplas, kan man dra den tillbaka med en 3/8 rör samma som bränslet fram? Är det något som säger att man inte får dra bränslerören inuti kupèn??Tacksam för snabba svar om någon vet.Tack på förhand.Claes Nordin
February 14, 201312 yr comment_124543 Att dra returen genom kupén känns nog lite fel men jag känner inte till reglerna för detta. Kör du med förgasare eller insprutning? Mekanisk eller elektrisk bränslepump? Med förgasare och mekaniskpump är det inte ens säkert att du behöver en returledning. Med ett bränsletryck (ev med reducerventil) på 3-5 psi så klarar man sig utan retur. Jag har iallafall kört så en sommar utan, för mig, synliga problem. Med insprutning och ett tryck på 40-45 psi måste man nog ha en returledning . En del mussar har retur från fabriken, min -73 har en i a f. Något klenare i dimensionen än" inledningen" men ALLT bränsle ska väl knappast tillbaka .
February 14, 201312 yr Author comment_124547 Hej, jag har förgasare och elektrisk pump samt mekanisk på motorn. jag resonerar som så med ledningarna att jag hellre har dom vid sidorna inne i bilen än under där dom kan skadas likaså med bromsledningarna. Är det något du anser ska ändras så kom gärna med förslag, tack på förhandTanken ligger ju ändå nästan inne i bilen, endast en tunn vägg emellan. bifogar bild på hur jag tänkt med pumpen.
February 14, 201312 yr comment_124551 Hej, jag har förgasare och elektrisk pump samt mekanisk på motorn. jag resonerar som så med ledningarna att jag hellre har dom vid sidorna inne i bilen än under där dom kan skadas likaså med bromsledningarna. Är det något du anser ska ändras så kom gärna med förslag, tack på förhandTanken ligger ju ändå nästan inne i bilen, endast en tunn vägg emellan. bifogar bild på hur jag tänkt med pumpen.[ATTACH=CONFIG]24303[/ATTACH]Hej!Är det den elektriska pumpen som förser förgasaren med bensin så är frågan om trycket från pumpen är så högt att en returledning kan fordras? Förmodligen har din motor antingen bränsleförsörjningen från elpumpen eller den mekaniska..Jag håller verkligen med dig om att vi sitter med bränsle i "skuffen" (västerbottniska för bagageutrymmet...) så en ledning i kupén ligger väl i samma "riskhärad"? Men , visst, om ledningen får ett brott och bränslet antänds så vore det goare att det brann under bilen istället för i bilen eller hur? Så rent för säkerhets skull skulle jag nog dra ledningen under bilen . Det finns mycket kunnigare rådgivare än mig här på forumet som förhoppningsvis kan hoppa in å reda ut begreppen
February 14, 201312 yr comment_124559 över oljetrycket?Yes så pumpen dör Likaså bilen vid olycka el dyl
February 14, 201312 yr Author comment_124561 Det var ju grymt smart. slipper man bli grillad utan tillbehör;-) Tack.
February 14, 201312 yr comment_124563 Yes så pumpen dör Likaså bilen vid olycka el dylSå lika snabba vi var
February 14, 201312 yr Author comment_124565 [h=1]Walbro GSL 392 - An-anslutningar -in line-[/h]1395 Kr[TABLE=class: ProduktbeskrAntalvalTabell][TR=class: ProduktbeskrAntalvalRad][TD=class: ProduktbeskrAntalvalText]Antal: [/TD][TD=class: ProduktbeskrAntalvalFalt][/TD][/TR][/TABLE][TABLE=class: Knapp_Kop_Tabell_Artikel][TR][TD=class: Knapp_Kop_Vanster][/TD][TD=class: Knapp_Kop]Lägg i kundvagnen[/TD][TD=class: Knapp_Kop_Hoger][/TD][/TR][/TABLE]Lagersaldo: 988 stLagerstatus: Finns i lagerFrakt: Klass 2 - max 1 kg Artikelnr: A3-8-6F3 Frågor om produkten? Ställ din fråga här »FRÅGORHar du några frågor gällande denna produkt? Tveka inte att höra av dig.[TABLE=width: 226][TR][TD]Din E-post[/TD][/TR][TR][TD]Ämne Frågor gällande: Walbro GSL 392 - An-anslutningar -in line- (art: A3-8-6F3) [/TD][/TR][TR][TD]Din fråga[/TD][/TR][TR][TD=align: right]Skicka fråga[/TD][/TR][/TABLE][TABLE=class: ProduktinfoFlik][TR][TD=class: Flik_Beskr_Markerad]Info[/TD][TD=class: Flik_Beskr_Streck][/TD][/TR][/TABLE]Bränslepump Walbro GSL 392 -In Line- dessa bränslepumparna skall sitta utanför tanken på bränsleledningen(de walbropumparna som skall sitta i tanken heter Gss 340,341eller 342)Anslutningar: AN-Slangkopplingar Ut=AN6 In=AN6 eller AN8 (båda nipplarna medföljer)Flöde: 280LPH (180LPH vid 3bar)Dessa pumparna är lämpliga för effekt upp till över 500hk/st med bensin (Drygt 400hk/st med E85)
February 14, 201312 yr Author comment_124566 Om man ska lägga via oljetrycket så måste man väl lägga ett rel`ä där för pumpen vill ju ha 20A och det klarar vl inte givaren?
February 14, 201312 yr comment_124567 Om man ska lägga via oljetrycket så måste man väl lägga ett rel`ä där för pumpen vill ju ha 20A och det klarar vl inte givaren?Med hjälp av joules och ohms lag döljs svaret
February 14, 201312 yr comment_124568 Den pumpen ska du ha retur till. Skit i mekanpumpen och sätt regulator till förgasaren. En T-koppling precis innan regulatorn som du kör som retur. Den kommer hålla trycket fint med helt öppen retur utan regulator på returen. Och skulle det mot förmodan fattas tryck så stryper du returen lite grann.
February 14, 201312 yr Author comment_124569 Tack, har du något förslag vart man hittar en regulator? jag kör 3/8 rör fram och sen slang.
February 14, 201312 yr comment_124570 Tack, har du något förslag vart man hittar en regulator? jag kör 3/8 rör fram och sen slang.Jag kör med holleys regulator till förgasaren. Justerbar mellan 4.5 - 9 psi. Finnes på norrland custom
February 14, 201312 yr Author comment_124572 hej, menar du inte 45-90 psi? den jag beställde för 5 minuter sen är på 17-85 psi.
February 14, 201312 yr Author comment_124574 hej, ser att det nog är min lev. som har fel angivelser då holley anger mellan 4-7 psi för sina förg.
February 14, 201312 yr comment_124575 hej, menar du inte 45-90 psi? den jag beställde för 5 minuter sen är på 17-85 psi.Kan du inte strypa mera så lär det spruta soppa från varje hörne på förgasaren.
February 14, 201312 yr comment_124576 hej, ser att det nog är min lev. som har fel angivelser då holley anger mellan 4-7 psi för sina förg.
February 14, 201312 yr comment_124577 Kan du inte strypa mera så lär det spruta soppa från varje hörne på förgasaren.
February 14, 201312 yr comment_124578 http://www.summitracing.com/parts/hly-12-803/overview/Denna har jag.
February 14, 201312 yr comment_124579 http://www.summitracing.com/parts/hly-12-803/overview/Denna har jag.Är nog liknande den jag köpte till 351 clevelanden
February 15, 201312 yr comment_124581 Du måste koppla el pumpen över olje trycket....Med risk för ett sjuhelsickes feltänk just nu (men det lär jag ju få reda på i så fall ) så tycker jag det är ett mycket bra påpekande, men det vill till att det inte är returledningen som ger sig vid en eventuell olycka. Jag hade satsat på en Fuel Cut Off Switch för att få stopp på matningen, eller varför inte bägge delarna?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.