Anders Lindström March 3, 2013 Report March 3, 2013 Hej!Var ute med cabben i vårsolen och upptäckte att den "rycker" (som att bitvis köra på småbjörk... ) vid 1 500 varv på alla växlar. Kan det vara nått problem med insprutningen ( MAF sensor eller annan utrustning) eller nått skumt med tändningen eller annat?Tar tacksamt emot alla tips och ideér! /Anders Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 3, 2013 Report March 3, 2013 Hej.Har du koll på luftmasse mätare, ibland kan det löna sig att rengöra medlite T-Röd, jag har själv haft en 93a som var lite ryckig, rengörning hjälpte. Citera
Anders Lindström March 3, 2013 Author Report March 3, 2013 Hej.Har du koll på luftmasse mätare, ibland kan det löna sig att rengöra medlite T-Röd, jag har själv haft en 93a som var lite ryckig, rengörning hjälpte.Tack för tipset Lars! jag ska prova en rengöring Citera
PeterF March 4, 2013 Report March 4, 2013 Tack för tipset Lars! jag ska prova en rengöring Säger Nästan som Lasse. Rengöring är bra speciellt med brakeclean el liknande sprayrengöring. Ajjabaja för att peta med trasa el dyl på lmm Citera
Anders Lindström March 4, 2013 Author Report March 4, 2013 Säger Nästan som Lasse. Rengöring är bra speciellt med brakeclean el liknande sprayrengöring. Ajjabaja för att peta med trasa el dyl på lmm 1 mm tråd....då får det bli med brakeclean å inte trasa, Peter Citera
PeterF March 4, 2013 Report March 4, 2013 1 mm tråd....då får det bli med brakeclean å inte trasa, Peter Ett tips till. Red Lines bränsletillsats/rengöring är jäkligt bra och kan göra underverk. Citera
Anders Lindström March 4, 2013 Author Report March 4, 2013 Ett tips till. Red Lines bränsletillsats/rengöring är jäkligt bra och kan göra underverk.Tacksam för tips Peter! V8 shopen i Karlstad får hem Red Line tillsatsen imorgon Citera
PeterF March 5, 2013 Report March 5, 2013 Tacksam för tips Peter! V8 shopen i Karlstad får hem Red Line tillsatsen imorgon Tjusigt. Citera
supersnake March 7, 2013 Report March 7, 2013 Kolla så den verkligen går på alla burkar, liknande symtom kan uppkomma om motorn inte går på alla. Citera
Anders Lindström March 7, 2013 Author Report March 7, 2013 Kolla så den verkligen går på alla burkar, liknande symtom kan uppkomma om motorn inte går på alla.Motorn känns gå på alla burkar vid gaspådrag men kanske den fuskar lite vid 1 500? Jag har hällt i Red Line rengöring nu och får se om det ev hjälper. Jag åker nog till Vingåker med cabben så då hinner den kanske bli rengjord Citera
1096 March 7, 2013 Report March 7, 2013 Ta en titt i ditt fördelarlock om du inte redan gjort det. Kör man standardprylar så är det inte ovanligt att det bygger oxid på polerna om det är aluminium. Har vart ute för det i kombination med msd-box bland annat. Fick krafsa rent en gång ibland o det gjorde stor skillnad. Citera
Anders Lindström March 7, 2013 Author Report March 7, 2013 Ta en titt i ditt fördelarlock om du inte redan gjort det. Kör man standardprylar så är det inte ovanligt att det bygger oxid på polerna om det är aluminium. Har vart ute för det i kombination med msd-box bland annat. Fick krafsa rent en gång ibland o det gjorde stor skillnad.Tack för tipset, John!Erkänner att jag inte tittat i fördelarlocket.. Var ute en 4 mils tur i em för rengöringens skull (ja ja .... jag tyckte åxå att det var nice ) och jag tycker mig märka en klar förbättring. Förmodligen kommer sig fenomenet av flera orsaker så om jag...* Låter Red Line verka på väg mot Vingåker* Rengör MAFen* Tar bort oxider m m i fördelarlocket* Kollar så den går på alla burkar i lågvarv* Mäter upp TPSen (trottle Position Sensor?) med voltmeter ... Så är oddsen rätt goda att problemet blivit mindre eller t o m försvunnit ! Tack för all input!/Anders Citera
mhdin March 8, 2013 Report March 8, 2013 Ett tips till. Red Lines bränsletillsats/rengöring är jäkligt bra och kan göra underverk.Tackar för tipset!!!Kanonmedel Peter, min gamla Volvo ryckte lite testade Red Line o. den slutade rycka. Citera
PeterF March 8, 2013 Report March 8, 2013 Tackar för tipset!!!Kanonmedel Peter, min gamla Volvo ryckte lite testade Red Line o. den slutade rycka.Så lite så. Det pratas om mirakelmedel lite överallt, har testat många olika rengörings tillsatser och det enda som funkat är red line. Citera
Recommended Posts