KatalyZator March 5, 2013 Report March 5, 2013 Hej. Är i full gång med att sätta in en 351W i min 65a. De mesta stämmer ju ganska bra. Men Mina headers från 289an är ju som de flesta vet inte möjliga att få dit. Då undrar jag om de finns speciellt rör som passar i 65ans trånga motorrum eller är man tvungen att tillverka dom själv? Citera
Anders Lindström March 5, 2013 Report March 5, 2013 Hej. Är i full gång med att sätta in en 351W i min 65a. De mesta stämmer ju ganska bra. Men Mina headers från 289an är ju som de flesta vet inte möjliga att få dit. Då undrar jag om de finns speciellt rör som passar i 65ans trånga motorrum eller är man tvungen att tillverka dom själv?Läste lite här http://forums.vintage-mustang.com/vintage-mustang-forum/609775-351w-65-coupe-header-options.html som kan vara matnyttgt Citera
bj0rne March 6, 2013 Report March 6, 2013 Jag körde med 351W i min förra Musse, en 65'a.Gjutjärnsgrenrör, orginal på passagerarsidan och ett som enligt säljaren suttit på en fullsizare med 289, på förarsidan.Utsläppet mot avgassystemet på förarsidan var riktat snett neråt, inte som orginalet bakåt, några millimeter från styrväxeln.Orginal 65'a motorfästen höll den på plats, inte ett islag på 3 säsonger trotts 0-100 på under 6 sekunder (enligt g-techen).Det var en bil som var väldigt oförstörd, behövde knappt göra nåt för att få orginal exportbrace'n (en stadig bit, inget klent nytillverkat) på plats, fjädertornen satt alltså där dom skulle.En kompis har en 66'a cab med 351W i, han köpte några specialheaders, var trångt som **** trotts det.Jag tror att det är viktigt med BRA motorfästen och att fjädertornen inte säckat ihop inåt.Ett par exempel på headers, finns många att välja på:http://www.cjponyparts.com/hooker-headers-super-comp-swap-long-tube-1-3-4-ceramic-coated-351w-1965-1970/p/EXHD62/http://www.cjponyparts.com/hooker-headers-super-comp-swap-long-tube-1-3-4-351w-1965-1970/p/EXHD61/ Citera
mhdin March 6, 2013 Report March 6, 2013 Jag har Hedman i min 65:a , det du måste tänka på är att det är olika för manuell o. automat.Om du går in på Summit´s hem sida sen kryssar du bara i eftersom så får du upp olika som passar.Men läs en gång extra innan du beställer o. trångt är det. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 6, 2013 Report March 6, 2013 Trångt är bara förordet på min 70a med 351W och Headman, hur f-n skall det då inte vara på 65-66. Citera
Guest Mr.Fastback March 7, 2013 Report March 7, 2013 (redigerad) Kolla den här sidan. Där köpte jag mina shorty headers men tyvärr var jag inte uppmärksam och fick hem obehandlade headers.Skulle gärna vilja lägga krom på dom men det blir väl en färgburk istället. Kolla dom här.http://stang-aholics.com/ShowItem/108379%2064%20-%2068%20Mustang%20Shorty%20Headers.aspx Ändrade %s av %s (%s) lägg till mer info Citera
KatalyZator March 7, 2013 Author Report March 7, 2013 Många bra tips. Tack för alla svar. Nu har jag mer "kött på benen" Citera
mhdin March 7, 2013 Report March 7, 2013 Trångt är bara förordet på min 70a med 351W och Headman, hur f-n skall det då inte vara på 65-66.Det är lite sport o. byta stift oxå. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 7, 2013 Report March 7, 2013 Stift, jaaa dom där två som inte finns, nr7-8, undrar hur man tänkte vidtillverkning. Citera
JohnRB March 8, 2013 Report March 8, 2013 Trångt är bara förordet på min 70a med 351W och Headman, hur f-n skall det då inte vara på 65-66.Prova på 428 CJ!!!!!!!!!!!!!!!! ;-)MvhJohnB Citera
V4power March 9, 2013 Report March 9, 2013 Varför headers? Om det finns bra original grenrör som funkar rent fysiskt, använd dom! Headers med klena anslutningar mot topparna bäddar bara för avgasläckage i framtiden. Jag skulle gärna byta mina Headman headers mot original grenrör för min 69 med 351 W. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 9, 2013 Report March 9, 2013 Ehh, det var just det, att få tag i original grenrör, jag har sökt länge.Hittar du ett par så köper jag dom på momangen, om priset ärhumant.Jag menar inget illa, Headman är gaska ok men som du skriver, domär ganska klena och det är nog därför priset också är humant.Det finns ju en uppsjö av headers, så också kvalité och pris.Men det var inte det som ämnet speglar här, mer, hur jäkligt detär med att komma åt stift osv. Citera
bj0rne March 10, 2013 Report March 10, 2013 Om jag minns det rätt så var det såna här jag använde, det övre skiljer från Mustangens, det undre kan vara sammaTror att de kom från en Galaxie med 289 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.