Jump to content

V4power

Medlemmar
  • Inlägg

    34
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

V4power's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Gångjärnen är säkerligen slitna, märks inte när fjädrarna är monterade. VP är mycket seriösa, fungerar utmärkt att handla hos.
  2. En fråga till Per Berglund, vilken pump använde du till 9:3 bygget? Vectra A har i stort sett samma kuggstång som skulle kunna användas med lämplig eller ställbar pump.
  3. Har reagerat på att både ventilation och värme i min Sportsroof 1969 får mycket bättre effekt om jag vevar ner en sidoruta lite grand. Efter att ha ägt bilen ett antal år kan jag inte hitta några luftutsläpp från passagerarutrymmet över huvud taget. Min bil är svensksåld och har blivit rostlagad långt bak i tiden så jag misstänker att man helt enkelt svetsad igen utsläppen i samband med detta. Hur ser dessa ut från fabrik, har någon bilder? Har sett utsläpp i B-stolpens nedre del på 1970 Sportsroof, skall det vara så på 69`också.
  4. Har köpt från denna källa tidigare men ser nu att en hel del detaljer till FMX är `Out of stock´. Finns det någon annan leverantör som har komplett lager till FMX?
  5. 69 351W hade toppar med bättre flöde=högre effekt än senare versioner.
  6. Hej! Om pedalen går i botten utan yttre läckage ligger felet i huvudcylindern. TC
  7. Hej! Håller med Pools om Goodrich däcken, men de är ju snygga med vit text. Har 245/60/15 på min 69:a vilket är i bredaste laget för att gå fritt överallt alltid. Ditt val av dimension kan nog vara vettigt, kommer själv att gå ned i bredd när det blir dags för byte. Mvh TC
  8. Hej! Jag har alltid fått perfekt service från VP genom att ställa specifika frågor om vad jag är intresserad av att köpa. Det dröjer sällan mer än några timmar för ett svar att komma. Detta gäller både delar som finns i shopen och sådant som inte finns. Enligt min erfarenhet är VP en mycket seriös aktör i branschen. Mvh Torbjörn
  9. Efter att ha bytt värmeelement på en 69:a utan AC kan jag säga att det inte är så besvärligt som det kan tyckas när man tittar in under panelen. Akta kablarna till fläkten när du tar ner och sätter upp paketet, de kan fastna och dras av. Ett tips är att skaffa alla skumgummitätningarna till värmepaketet och byta dessa när du ändå är igång, de är säkert gamla och dåliga.
  10. Nu börjar det likna någonting. Är det länge sedan du gjorde det och har du kört mycket med axeln efteråt? Var någonstans borrade du hålet? Detta med tanke på eventuella sprickor efteråt eller något annat problem. Mvh TC
  11. Hej! Det kanske är så som du skriver att den tjockare oljan binder möget och tar det till lägsta punkten i växeln. Men när jag rör mig i dessa regioner av bilen kommer jag ihåg min tid som mekaniker på Verdexa, idag Bilia, i Malmö i början och mitten av 80-talet. Det som tappades av bakaxlarna vid denna tid, som i stort sett stämmer överens med den aktuella 9¨ axeln utvecklingsmässigt, var ingen vacker syn. En metallskimrande sörja kom ofta ut ur bakaxlar. Denna sörja blir till stor del kvar i en växel som inte kan dräneras fullt ut.
  12. Hej! Jo tanken är att för att få ut det slam och annat mög som samlas på lägsta punkten i bakväxeln så måste man få till en dränering som löser detta. Att suga ut oljan innebär utan tvekan att en hel del partiklar finns kvar som man helst önskar vore borta. Dessutom är det så att de flesta andra tillverkare av bakväxlar har lyckats åstadkomma en avtappningsplugg!
  13. Eftersom det inte finns någon avtappningsplugg original på en Ford 9" bakaxel undrar jag om någon varit modig nog och borrat upp en sådan med lyckat resultat? Behovet måste ju finnas, att kunna byta olja utan att plocka ut drivaxlar och klump är ju mycket intressant. Om någon gjort detta skulle det vara bra att ta del av erfarenheten var den bör vara placerad och hur stor den kan vara. Mvh TC
  14. Hej! Jag tycker mig känna igen den som att den sitter i de 2 C-formade aluprofilerna som löper på styrrören till rutan. Den ser ny ut, var har du köpt den?
  15. Varför headers? Om det finns bra original grenrör som funkar rent fysiskt, använd dom! Headers med klena anslutningar mot topparna bäddar bara för avgasläckage i framtiden. Jag skulle gärna byta mina Headman headers mot original grenrör för min 69 med 351 W.
×
×
  • Create New...