Jump to content

C-stripe decal 1968


Snorre70

Recommended Posts

Har en liten fundering o fråga angående C stripes.

Dessa finns som reflekterande och inte reflekterande.

pris skillnad på 40 dollar oxå.

Nu till frågan fanns båda dessa som original ?

och vilka va i så fall vanligast?

Och går det att få reda på någonstans vad det ska vara på den bilen man har?

på min Marty raport står det bara C-stripes, så där går det ju inte att se?

Någon som vet eller har någon ide om detta?

Link to comment
Share on other sites

I Mustang Recognition Guide står det att "The reflective group was available on 1968 GT and included Reflective GT stripes and reflective paint on styled steel wheels" - alltså reflexstripe fanns tillgängligt på GT och då endast tillsammans med reflexfärgade SS hjul - troligen inte särskilt vanligt och om du har Marti report skulle det stå där - garanterat.

vh

Claes

Link to comment
Share on other sites

I Mustang Recognition Guide står det att "The reflective group was available on 1968 GT and included Reflective GT stripes and reflective paint on styled steel wheels" - alltså reflexstripe fanns tillgängligt på GT och då endast tillsammans med reflexfärgade SS hjul - troligen inte särskilt vanligt och om du har Marti report skulle det stå där - garanterat.

vh

Claes

Hej min bil är ju en Sprint B 68 denna har utrustningen som GT hade förutom 4 ports förgasaren och GT märken på skärmen annars exakt lika.

Min har idag reflexstripes, men problemet är att den är om lackad för ca 10 år sedan, å det är där problemet kommer in om dom byte till reflexer eller ej. men det finns inget i Marty rapporten som säger detta, ja förutom att det står att den kom med C-stripe så klart.

Finns det någon som har en Marty rapporten som kan visa upp att det står om det va reflexer eller ej?

skulle va roligt att få se!

Link to comment
Share on other sites

När min -68 kom till Sverige hade den reflex c-stripes. Men Martyrapporten säger inget om "reflective group".

Tror det är rätt vanligt att försöka göra "GT-clones" för att få upp priset. Därav C-stripes.

Om "reflective-group" beställdes från fabrik så står det garanterat på Martyrapporten.

//Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

När min -68 kom till Sverige hade den reflex c-stripes. Men Martyrapporten säger inget om "reflective group".

Tror det är rätt vanligt att försöka göra "GT-clones" för att få upp priset. Därav C-stripes.

Om "reflective-group" beställdes från fabrik så står det garanterat på Martyrapporten.

//Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hej min är ingen GT clones, ja om man nu inte vill kalla sprinten för en clones det vill säga, men Sprint b va utrustad som GT från fabriken, med undan tag av GT märkena på skärmarna och 4 ports förgasaren, m.m. Så ja denna bil är ut rustad med c stripes från fabrik.

men det stor inte vilken sorts c stripes, Allt som står är [h=1]Sprint Package B[/h]det som ingår i detta är

C- stripes

Dimljus

pop-open tank lock

Kromade lister vid skärmen

Styled Steel wheels

Sprint Package B was essentially a GT without the added cost of its mandatory four-barrel engine and heavy-duty suspension. Although the Package B Sprints didn't have the GT emblems on the fenders or center wheelcaps, the cars were often identified as GT models, a confusing situation that continues to this day.

Read more: http://www.mustangmonthly.com/featuredvehicles/mump_0801_1967_mustange_sprint_package_b/viewall.html#ixzz2QYqkgGW2

Link to comment
Share on other sites

Hej, fick inga upplysande svar på det andra forumet se länk: http://www.concoursmustang.com/forum/index.php?topic=6282.msg35582#msg35582

tycker att du ska sätta dit reflexstripen om du vill, men tror inte att den var original på din bil. Tror inte att de var särskilt vanliga då de (som beskrivits i olika böcker, på olika siter etc.) hängde ihop med reflexfärgade fälgar och endast på GT.

mvh

Claes

Link to comment
Share on other sites

Hej, fick inga upplysande svar på det andra forumet se länk: http://www.concoursmustang.com/forum/index.php?topic=6282.msg35582#msg35582

tycker att du ska sätta dit reflexstripen om du vill, men tror inte att den var original på din bil. Tror inte att de var särskilt vanliga då de (som beskrivits i olika böcker, på olika siter etc.) hängde ihop med reflexfärgade fälgar och endast på GT.

mvh

Claes

Reflex däck??

Jo jag vet att det hänger i hopp med GT, men en Sprint är typ en GT fast det inte är en GT? samma ut rustning på sprinten som på GT för utom 4 port och inte samma stötdämpare, o lite emblem.

Och reflexerna kom först 1968 om jag har fattat rätt av det jag läst mig till, o som att min är gjord 1968 juni så skulle jag tro att det är det på denna? efter som att det stor att GT hade det som standard tidigt efter 1968 men tydligen inte i början.

Men vad vet jag?

Men jag vet att Sprint B och GT såg lika ut, man kunde bara se skillnad på dom via emblemen tydligen?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det är inte lätt att få reda på bra fakta om c stripes ska vara reflekterande eller inte, men nu har jag fått tag på en farbror i USA som har en nästan exakt sprint B som min den är sold en månad efter min. Och han har reflekterande c stripes. Och den bilen är aldrig ordning gjord helt original sliten min inget gjort på den. Och han har alla papper inköp mm på den och det står ingenstans där att den skulle vara utrustad med reflekterande bara C stripes.

Ps hur han vet allt om bilen är ganska lätt han köpte den av sin far som köpte den ny i Augusti.

Så det ser nog ut som det ska vara reflekterande o inte vanliga c stripes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...