KatalyZator April 15, 2013 Report April 15, 2013 Hej.Håller just nu på att starta upp min 351W. Men de blir ingen gnista. såhär ser fördelaren ut. Någon som har nått tips. Får ingen impuls från fördelaren. Är detta "vanliga" grejer jag har här. Eller är de bättre att försöka skaffa nått nytt att lita på? Tack Citera
KatalyZator April 28, 2013 Author Report April 28, 2013 90 visningar och ingen vet vad detta är ? Är det en induktionsgivare? Behöver den någon förstärkare mellan tändspole och fördelare?. Det står motorcraft på fördelaren. Citera
Johan HT-66 April 28, 2013 Report April 28, 2013 HejDet ser ut att vara nån form av brytarlöst tändsystem..... men vad..?Antar att du inte glömt rotorn när du lagt på fördelar locket....Men tyvärr så har jag inte en aning vad du kan ha för fel.mvh Johan Citera
KatalyZator April 28, 2013 Author Report April 28, 2013 Tack för svar iaf Har nog hittat problemet.. De räcker inte att koppla denna brytarlösa spolen direkt mot tändspolen.. Får köpa en ny fördelare som e komplett Citera
G.Adolf April 28, 2013 Report April 28, 2013 Hej.Håller just nu på att starta upp min 351W. Men de blir ingen gnista. såhär ser fördelaren ut. Någon som har nått tips. Får ingen impuls från fördelaren. Är detta "vanliga" grejer jag har här. Eller är de bättre att försöka skaffa nått nytt att lita på? Tack[ATTACH=CONFIG]25147[/ATTACH] Det är Ford orginal magnetic trigger, fungerar alldeles utmärkt när du får igång det. Har du orginalboxen till ? Den går att köra med nästan vilken box som helst, men den kräver en box om du inte visste det . Citera
Recommended Posts