Kruse April 17, 2013 Report April 17, 2013 Startade upp och körde hem Mustangen från vintervilan (ca. 1 mil). Dan efter startar bilen knappt och går orent. Efter att ha försökt igen startar den inte. Den tänder och blöddrar men går inte. Det finns soppa men det verkar som den inte kommer fram. Vad kan ha hänt? Är det någon som vet var jag skall leta efter fel? Tacksam för hjälp! Citera
Claes CMC 1489 April 17, 2013 Report April 17, 2013 Bränslepump, bränslefilter....får du "check engine" i panelen? Citera
Kruse April 17, 2013 Author Report April 17, 2013 Nej, ingen "check engine" lyser. Var sitter bränslepumpen och filtret någonstans? Citera
Claes CMC 1489 April 17, 2013 Report April 17, 2013 Kolla härhttp://mustangforums.com/forum/4-0l-v6-technical-discussions/332570-installing-fuel-filter-with-pics.htmlPumpen sitter nog i tanken, brukar göra det Citera
Kruse April 23, 2013 Author Report April 23, 2013 Har nu kollat pumpen och den gör sitt jobb. Det kommer bränsle även fram till motorrummet. Varje vridning på nyckeln ger ett tändande, men inte mer. Kan det ha med startspärren att gör? Citera
CMC-49 April 24, 2013 Report April 24, 2013 Kan vara startspärren, har du original nyckel eller kopierad? Citera
Kruse April 24, 2013 Author Report April 24, 2013 Jag har originalnyckel. Jag vet inte hur jag skall gå vidare i felsökningen. Nu har jag fått tips om "sura tändstift". Vad tror ni? Citera
Gtttggg April 24, 2013 Report April 24, 2013 Jag har originalnyckel. Jag vet inte hur jag skall gå vidare i felsökningen. Nu har jag fått tips om "sura tändstift". Vad tror ni?Har du kollat om det är nån kabel som är lös i motorrummet? Citera
bb April 24, 2013 Report April 24, 2013 Har du kollat om det är nån kabel som är lös i motorrummet?kolla kabelanslutningen till avgasspjället samt luftmassemätarens anslutning kanske Citera
Kruse April 24, 2013 Author Report April 24, 2013 Jag skall gå och känna på kablarna. Det konstiga med detta är ju att den startade efter vinterdvalan, men gav upp dagen efter. Citera
Gtttggg April 24, 2013 Report April 24, 2013 Jag skall gå och känna på kablarna. Det konstiga med detta är ju att den startade efter vinterdvalan, men gav upp dagen efter.Har du felkodsläsare som SCT eller dyl? Koppla in den på din bil och se om du får fram felkoder. Citera
bb April 24, 2013 Report April 24, 2013 Har du felkodsläsare som SCT eller dyl? Koppla in den på din bil och se om du får fram felkoder.om stiften skulle vara sura borde det kanske lukta bensin om motorn också kanske gör det det Citera
Gtttggg April 24, 2013 Report April 24, 2013 om stiften skulle vara sura borde det kanske lukta bensin om motorn också kanske gör det detOm stiften är sura, får motorn för mycket soppa. Det verkar vara tändningen som är orsaken. Citera
Kruse April 24, 2013 Author Report April 24, 2013 Nej tyvärr har jag ingen felkodsläsare, men killarna på Mekonomen i stan kopplade upp deras felsökningsmaskin och dom "kom inte in" i bilen. Error! Citera
Gtttggg April 24, 2013 Report April 24, 2013 Nej tyvärr har jag ingen felkodsläsare, men killarna på Mekonomen i stan kopplade upp deras felsökningsmaskin och dom "kom inte in" i bilen. Error!Vilken otur.. Var batteriet möjligen urkopplad under vinterförvaringen så det har inte blivit dött under tiden? Provat att *nolla* bilen genom att koppla ur batteriet en stund och sen koppla in den igen för nytt startförsök? Citera
Kruse April 24, 2013 Author Report April 24, 2013 Japp, batteriet mår bra och jag har provat att "nolla" den. Det har löst problem tidigare. Jag måste nog hoppas på att det helt enkelt är tändstiften. Nya anländer med posten i morgon från Grufmans. Citera
Gtttggg April 24, 2013 Report April 24, 2013 Japp, batteriet mår bra och jag har provat att "nolla" den. Det har löst problem tidigare. Jag måste nog hoppas på att det helt enkelt är tändstiften. Nya anländer med posten i morgon från Grufmans.Knepigt.... å andra sidan är det oftast småfel som är orsaken när man tror att hela bilen har lagt av typ. Det gäller bara att hitta felet.Har du tur, är det tändstiften. Det här påminner mig om en 245:a som gick ungefär som din bil vid sämre väder och orsaken var tändstiften av dålig kvalitet. När jag bytte till NGK, gick bilen klockrent. Citera
renmark April 25, 2013 Report April 25, 2013 Kan det vara bensinpumpen. Hadde en Audi med liknade fel bilen startade med stannade på en gång.Det visade sig vara bränslepumpen inte kunde pumpa upp bränslet till rätt tryck. Citera
Daniel Linde April 25, 2013 Report April 25, 2013 Har du provat årerställa säkringen/brytaren till bensinpumpen?Info finns i manualen.Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
Kruse April 25, 2013 Author Report April 25, 2013 Jag har kollat att det kommer fram bränsle, men har inte möjlighet att mäta trycket. Kan det alltså bero på för lågt tryck? Citera
Kruse April 25, 2013 Author Report April 25, 2013 Japp. Du syftar på brytaren som sitter framför handtaget till motorhuvsöppningen? Citera
mhdin April 26, 2013 Report April 26, 2013 Prova o. ring till Grufman, dom är faktiskt j-vligt trevliga o. duktiga. Kostar gratis o. fråga.Hoppas det löser sig. Citera
Kruse April 26, 2013 Author Report April 26, 2013 Tack för tipset. Jag ringde Grufman idag, och som du sa, dom är väldigt trevliga, och han hade lite tips som jag skall kolla. Citera
Gtttggg April 26, 2013 Report April 26, 2013 Tack för tipset. Jag ringde Grufman idag, och som du sa, dom är väldigt trevliga, och han hade lite tips som jag skall kolla.Vad för tips fick du? Citera
bb April 26, 2013 Report April 26, 2013 Vad för tips fick du?hur har du kollat att det kommer fram bränsle Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.