Jump to content

Mustangen startar inte


Kruse

Recommended Posts

Startade upp och körde hem Mustangen från vintervilan (ca. 1 mil). Dan efter startar bilen knappt och går orent. Efter att ha försökt igen startar den inte. Den tänder och blöddrar men går inte. Det finns soppa men det verkar som den inte kommer fram. Vad kan ha hänt? Är det någon som vet var jag skall leta efter fel? Tacksam för hjälp!

Link to comment
Share on other sites

Har nu kollat pumpen och den gör sitt jobb. Det kommer bränsle även fram till motorrummet. Varje vridning på nyckeln ger ett tändande, men inte mer. Kan det ha med startspärren att gör?

Link to comment
Share on other sites

Har du kollat om det är nån kabel som är lös i motorrummet?

kolla kabelanslutningen till avgasspjället samt luftmassemätarens anslutning kanske

Link to comment
Share on other sites

Jag skall gå och känna på kablarna. Det konstiga med detta är ju att den startade efter vinterdvalan, men gav upp dagen efter.

Har du felkodsläsare som SCT eller dyl? Koppla in den på din bil och se om du får fram felkoder.

Link to comment
Share on other sites

Har du felkodsläsare som SCT eller dyl? Koppla in den på din bil och se om du får fram felkoder.

om stiften skulle vara sura borde det kanske lukta bensin om motorn också kanske gör det det

Link to comment
Share on other sites

Nej tyvärr har jag ingen felkodsläsare, men killarna på Mekonomen i stan kopplade upp deras felsökningsmaskin och dom "kom inte in" i bilen. Error!

Vilken otur.. Var batteriet möjligen urkopplad under vinterförvaringen så det har inte blivit dött under tiden? Provat att *nolla* bilen genom att koppla ur batteriet en stund och sen koppla in den igen för nytt startförsök?

Link to comment
Share on other sites

Japp, batteriet mår bra och jag har provat att "nolla" den. Det har löst problem tidigare. Jag måste nog hoppas på att det helt enkelt är tändstiften. Nya anländer med posten i morgon från Grufmans.

Link to comment
Share on other sites

Japp, batteriet mår bra och jag har provat att "nolla" den. Det har löst problem tidigare. Jag måste nog hoppas på att det helt enkelt är tändstiften. Nya anländer med posten i morgon från Grufmans.

Knepigt.... å andra sidan är det oftast småfel som är orsaken när man tror att hela bilen har lagt av typ. Det gäller bara att hitta felet.

Har du tur, är det tändstiften. Det här påminner mig om en 245:a som gick ungefär som din bil vid sämre väder och orsaken var tändstiften av dålig kvalitet. När jag bytte till NGK, gick bilen klockrent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...