Hampus_sthlm April 29, 2013 Report April 29, 2013 Precis införskaffat en cougar -69 med något slitna däck. Det sitter ett par cooper cobra radial g/t på bilen idag men det är M+S däck. Googlade lite snabbt på dessa däck och ser att en hel del gamla jänkare rullar på sådana. Olärd som jag är inom området så undrar jag om man kör med M+S på muskelbilar för bättre grepp eller nått sånt? Eller om det bara är en slump eller rent ut sagt dumheter...?Vad rekommenderas annars för däck till en cougar -69 eller liknande? Sitter idag 255/60R15 bak och 215/60R15 fram, snyggt med vit text men kanske inte det viktigaste om det begränsar urvalet.Btw, nån som vet vad fälgarna på bilen kan vara för märke/modell? (se bifogad bild).Tack på förhand!MvhHampus Citera
ollel April 30, 2013 Report April 30, 2013 HejDet kan vara frost även i Californien, så vad jag hört så har det nått med skadestånd att göra om det skulle hända en olycka:-). Alla ska ju stämmas i USA. Sen om det är så låter jag vara osagt. Mina cooper sommardäck är märkta M+S.Mvh Olle L Citera
Recommended Posts