Girly1978 May 10, 2013 Report May 10, 2013 Hej! Jag har nu tagit reda på exakt vad som krävs för att registreringsbesiktiga min Mach 1 -70. Det mesta visste jag redan: -km/h-skala -inte positionsljus samtidigt som gula blinkers -röda reflexer bak-instansning av chassinr (vilket jag bävar för att göra - nån som har tips på vart det är bäst att knacka in det?) men det jag fick höra idag var att man måste ha 3-punktbälten fram och det har jag ju så klart inte!!! Är det någon som vet hur jag ska få till det? Har midjerullbälte idag. Kan man bara skruva en tredje punkt i taket, så det är möjligt att dra det igenom det befintliga bältet, eller måste jag köpa helt nytt? Sista utväg blir att söka om dispans, vilket man tydligen kunde göra för några 1000-lappar!Är det kanske någon som har trepunkts bälte eller bara fäste i taket liggandes, som dom kan avvara?MvhJennyCMC 3969Ljungskile Citera
FastMagnus May 10, 2013 Report May 10, 2013 Hej! Jag har nu tagit reda på exakt vad som krävs för att registreringsbesiktiga min Mach 1 -70. Det mesta visste jag redan: -km/h-skala -inte positionsljus samtidigt som gula blinkers -röda reflexer bak-instansning av chassinr (vilket jag bävar för att göra - nån som har tips på vart det är bäst att knacka in det?) men det jag fick höra idag var att man måste ha 3-punktbälten fram och det har jag ju så klart inte!!! Är det någon som vet hur jag ska få till det? Har midjerullbälte idag. Kan man bara skruva en tredje punkt i taket, så det är möjligt att dra det igenom det befintliga bältet, eller måste jag köpa helt nytt? Sista utväg blir att söka om dispans, vilket man tydligen kunde göra för några 1000-lappar!Är det kanske någon som har trepunkts bälte eller bara fäste i taket liggandes, som dom kan avvara?MvhJennyCMC 3969Ljungskilech no i kofferten obs höger sida enkeltkm skala finns att köpa Citera
jonjer May 11, 2013 Report May 11, 2013 HejNu vet jag inte om det är någon skillnad på 1969 och 1970 vad gäller chassinumrens placering men på min bil fanns det två instansade nummer på inneskärmarna. På förarsidan satt det på främre delen mot spolarburken och på passagerarsidan på bakre delen.Bägge dessa var täckta när framskärmarna sattes dit så då skar jag bort en bit av skärmen (1-2 cm) så att chassinumret på förarsidan syntes.Bifogar en bild för bättre tydlighet.Detta fungerade då som synligt instansat nummer på reg.bes./ jj Citera
barvid May 11, 2013 Report May 11, 2013 Reflexer behöver du inte sätta dit. Sitter redan i befintliga glas, överst och underst i varje ribba Citera
Sven May 12, 2013 Report May 12, 2013 Reflexer behöver du inte sätta dit. Sitter redan i befintliga glas, överst och underst i varje ribbaSkall de inte vara CE märkta? Så var det tidigare men bara på regbes sen vanlig bes så godkänner de dem i glaset. Citera
barvid May 12, 2013 Report May 12, 2013 Skall de inte vara CE märkta? Så var det tidigare men bara på regbes sen vanlig bes så godkänner de dem i glaset.Det är lugnt så länge man tar in den för "eget bruk", inga problem. Jag gjorde det själv den 4 april med min 69:a Sportsroof :-) Citera
Sven May 13, 2013 Report May 13, 2013 Jag reggade min den 15 April kom och tänka på reflexerna efteråt, trodde att han hade missat dem, fick åka till Autoexperten bredvid och köpa 2 vita 21/5W då jag glömde byta dessa fram då de var gula. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.