Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag har nu tagit reda på exakt vad som krävs för att registreringsbesiktiga min Mach 1 -70. Det mesta visste jag redan:

-km/h-skala

-inte positionsljus samtidigt som gula blinkers

-röda reflexer bak

-instansning av chassinr (vilket jag bävar för att göra - nån som har tips på vart det är bäst att knacka in det?)

men det jag fick höra idag var att man måste ha 3-punktbälten fram och det har jag ju så klart inte!!! :problem: Är det någon som vet hur jag ska få till det? Har midjerullbälte idag. Kan man bara skruva en tredje punkt i taket, så det är möjligt att dra det igenom det befintliga bältet, eller måste jag köpa helt nytt? Sista utväg blir att söka om dispans, vilket man tydligen kunde göra för några 1000-lappar!

Är det kanske någon som har trepunkts bälte eller bara fäste i taket liggandes, som dom kan avvara?

Mvh

Jenny

CMC 3969

Ljungskile

Hej!

Jag har nu tagit reda på exakt vad som krävs för att registreringsbesiktiga min Mach 1 -70. Det mesta visste jag redan:

-km/h-skala

-inte positionsljus samtidigt som gula blinkers

-röda reflexer bak

-instansning av chassinr (vilket jag bävar för att göra - nån som har tips på vart det är bäst att knacka in det?)

men det jag fick höra idag var att man måste ha 3-punktbälten fram och det har jag ju så klart inte!!! :problem: Är det någon som vet hur jag ska få till det? Har midjerullbälte idag. Kan man bara skruva en tredje punkt i taket, så det är möjligt att dra det igenom det befintliga bältet, eller måste jag köpa helt nytt? Sista utväg blir att söka om dispans, vilket man tydligen kunde göra för några 1000-lappar!

Är det kanske någon som har trepunkts bälte eller bara fäste i taket liggandes, som dom kan avvara?

Mvh

Jenny

CMC 3969

Ljungskile

ch no i kofferten obs höger sida enkelt

km skala finns att köpa

Hej

Nu vet jag inte om det är någon skillnad på 1969 och 1970 vad gäller chassinumrens placering men på min bil fanns det två instansade nummer på inneskärmarna. På förarsidan satt det på främre delen mot spolarburken och på passagerarsidan på bakre delen.

Bägge dessa var täckta när framskärmarna sattes dit så då skar jag bort en bit av skärmen (1-2 cm) så att chassinumret på förarsidan syntes.

Bifogar en bild för bättre tydlighet.

Detta fungerade då som synligt instansat nummer på reg.bes.

/ jj

post-5548-144839298527_thumb.jpg

Reflexer behöver du inte sätta dit. Sitter redan i befintliga glas, överst och underst i varje ribba

Skall de inte vara CE märkta? Så var det tidigare men bara på regbes sen vanlig bes så godkänner de dem i glaset.

Skall de inte vara CE märkta? Så var det tidigare men bara på regbes sen vanlig bes så godkänner de dem i glaset.

Det är lugnt så länge man tar in den för "eget bruk", inga problem. Jag gjorde det själv den 4 april med min 69:a Sportsroof :-)

Jag reggade min den 15 April kom och tänka på reflexerna efteråt, trodde att han hade missat dem, fick åka till Autoexperten bredvid och köpa 2 vita 21/5W då jag glömde byta dessa fram då de var gula.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...