Conny T May 13, 2013 Report May 13, 2013 Nu återkommer jag med mer info angående våra försäkrings premier.Helt lätt att få tag i rätt "gubbe" är det inte, en del bolag är till och med så nonchalanta att dom inte återkommer, själv har jag haft mycket att göra och inte hunnit följa tråden, men hoppas att adm. kan göra denna tråd sticky för en del besked har jag. Jag börjar med de negativa beskedet att IF som har ca 60 entusiastförsäkringar bland annat för Corvette som dessutom äger Ford försäkringar! Just nu inte kan ta sig an nya "entusiaster" anledningen anges vara att dom har förvaltningsår. Ett annat bolag däremot kan tänka sig titta på oss Mustangägare. Jag har nämnt att vi är ett större antal, att klubben har ca 2 700 medlemmar, att våra bilar spänner från 64/5 till 2013. Vad jag diskuterat är att för vintage bilar finns det redan billiga alternativ, men vi vill in som flock, det vill säga alla årsmodeller gärna flera alternativ i villkoren hur bilen får brukas m.m. Just nu vill jag inte avslöja bolaget och jag har några bolag till på lut. Jag har ännu inga löften men intresse för oss finns! Det kanske inte går att få till dett denna säsong, men det kommer fler vårar. Lär få mer info i slutet av veckan eller nästa och återkommer då. Conny T Citera
laxkungen May 14, 2013 Report May 14, 2013 Snyggt jobbat Conny och lycka till med dina förhandlingar. Citera
Recommended Posts