Snorre70 Posted May 20, 2013 Report Share Posted May 20, 2013 HallåEn liten fråga o fundering som jag har angående byta av toppar på en 289:aOm jag fattat rätt så passar typ 351C toppar rätt på eller är det något annat som oxå måstes bytas? och i så fall vad.Och sedan till följd frågan av detta hur mycket känner man av dessa topparvad kan det röra sig om i Hp?Eller finns det något annat som rekommenderas att man ska göra om man vill uppdatera motorn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rossander Posted May 20, 2013 Report Share Posted May 20, 2013 Hej. Som jag fattat det så tjänar man förhållandevis lite effekt med denna uppdatering. Måste man dessutom lämna bort för div. maskinjobb är det bättre och gräva lite till i plånboken och köpa ett par eftermarknadstoppar i aluminium. De i kombination med rätt komp och passande kam ger en trevlig uppdatering.Tillägg. Hittade denna sida http://home.comcast.net/~jelerath/mustang/Specs/heads-fr.html om du byter till 351-toppar tappar du rejält i kompression. Sedan är ventilerna och kanalerna överdimensionerade för en liten 289 om den ska köras på gata(?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.