Jump to content

351 toppar på en 289


Snorre70
 Share

Recommended Posts

Hallå

En liten fråga o fundering som jag har angående byta av toppar på en 289:a

Om jag fattat rätt så passar typ 351C toppar rätt på eller är det något annat som oxå måstes bytas? och i så fall vad.

Och sedan till följd frågan av detta hur mycket känner man av dessa toppar

vad kan det röra sig om i Hp?

Eller finns det något annat som rekommenderas att man ska göra om man vill uppdatera motorn!

Link to comment
Share on other sites

Hej. Som jag fattat det så tjänar man förhållandevis lite effekt med denna uppdatering. Måste man dessutom lämna bort för div. maskinjobb är det bättre och gräva lite till i plånboken och köpa ett par eftermarknadstoppar i aluminium. De i kombination med rätt komp och passande kam ger en trevlig uppdatering.

Tillägg. Hittade denna sida http://home.comcast.net/~jelerath/mustang/Specs/heads-fr.html om du byter till 351-toppar tappar du rejält i kompression. Sedan är ventilerna och kanalerna överdimensionerade för en liten 289 om den ska köras på gata(?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...