Snorre70 June 1, 2013 Report June 1, 2013 Hallå lite hjälp i trix skulle inte sitta helt fel i denna fråga!I dag fick jag ett litet problem, jag skulle sätta på en ny damask på styr cylindern, sagt o gjort (se bild) den sitter med 2 st muttrar som ska bort! höll i mot med en skiftnyckel så den först gick det bra med, den andra tycks sitta som berg. toppen på denna hade en fyrkantig skalle som va kanon att hålla i mot med en skyffa, men nej då vi mutter 2 gick den helt enkelt bara av?så nr 2 gick inta att få bort? ps den första får jag ännu bort lätt.så nu till min fråga kan jag få bort denna på något sätt? så klart utan att paja gängorna?någon som har en ide eller så? Citera
KenHT68 June 1, 2013 Report June 1, 2013 Hej Snorre Jag hade sågat av en bit av gängan med en fintandad bågfil, filat lite med en fin fil, hållit emot med en rörtång, o gängat av muttern med en nyckel som passar, givetvis med WD-40 i gängorna. Citera
PeterF June 1, 2013 Report June 1, 2013 Min satt som faen me. Jag körde en 6 kants hylsa och tog i utav helvete. Citera
Snorre70 June 2, 2013 Author Report June 2, 2013 Min satt som faen me. Jag körde en 6 kants hylsa och tog i utav helvete.Det gjorde jag oxå, tog i så den gick av!!!! men muttern sitter fast kvar!!! Citera
conny ohlson June 3, 2013 Report June 3, 2013 Om det går galet så har jag en begagnad cylinder liggande, jag lyckades att få bort den hel. Det är inget fel på den, köpte en komplett sats förra året och bytte då allt. Conny Citera
angry_buddha June 4, 2013 Report June 4, 2013 En riktig krafthylsa är att rekommendera! Men annars har jag tagit en lutfdriven liten kap och delat försiktigt på muttrar när dom gör så, sen har jag tagit ett bågfilsblad och "rengjort" gängorna efteråt.Funkat för mig. Citera
Recommended Posts