KenHT68 June 1, 2013 Report June 1, 2013 Hej alla !Har frågat tidigare, frågar igen : Har någon varit med om en tändspole som läcker i stora uttaget i mitten. Utgår från att den är fylld med olja. Är detta något som påverkar gången i motorn ?Jag har inte märkt något. Jag har pertronix brytarlöst + deras tändspole, bara undrar Citera
bjope45 June 2, 2013 Report June 2, 2013 Nej inte i mitten men min Pertronix började läcka olja vid en av polerna. Hade blivit en spricka av någon anledning. Försökte laga men bytte till en ny spole.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
PeterF July 26, 2013 Report July 26, 2013 Byt spole om du inte vill bli stående. Oljan är till för att kyla spolen och läcker den så är det snart kört.Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta Citera
Tbird July 26, 2013 Report July 26, 2013 Som sagt bara tidsfråga innan problem då kylmedlet försvinner. Citera
Patrik Mustang67 July 28, 2013 Report July 28, 2013 Hej, finns också pentronixspolar med nåt bakelit material istället för olja. Dessa är avsedda för installationer som vibrerar mer typ offrad . Har nu haft en sådan i min Musse i 2 år och fungerar bra. Citera
bosewallius July 30, 2013 Report July 30, 2013 För tre år sedan började min 67:a Shelby med 289 HP och Pertronix spole, kablar och tändning lägga avhelt plötsligt. Efter ett tag gick den att starta igen och kunde sedan funka bra under lång tid. Nu i sommar när jagstartade den igen efter tre år bytte jag tändspole till original och inga problem. Mvh Bosse CMC 342 Citera
Recommended Posts