Jump to content

Byte av Styrväxel? 1968


Snorre70

Recommended Posts

Hallå

Här kommer jag med mina frågor o funderingar som vanligt!

Jag har lite glapp i styrningen, o nu när jag fixat till bilen så att den går som ett skott o bra, då vill man inte ha detta glapp!

så nu kommer jag till mina frågor å dom är några om styrväxeln.

post-6810-144839307767_thumb.jpg

Vilken styrväxel ska jag ha 1" eller 1-1/8" ingen aning hur och vart jag ska kolla detta?

http://www.cjponyparts.com/borgeson-steering-box-1-1-8-sector-shaft-16-1-ratio-1968-1970/p/SB16/

eller ska det vara denna?

http://www.cjponyparts.com/borgeson-steering-box-1-sector-shaft-16-1-ratio-1968-1970/p/SB14/

hur ska man veta detta?

Vilken rotation 16:1 eller 20:1?

O finns det något annat man ska byta samtidigt med denna som hör i hop?

Eller skulle ni ha gjort på något annat sätt?

och så klart går det att renovera den gamla styrväxeln?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det finns en justerskruv på ovansida styrväxel som kan spännas för att minska glapp i ratten. Kan vara att detta räcker. Det fungerade på min 69:a.

Kan vara lönt att prova så du kan köra nu så kan du fixa en ny till vintern. ;-).

/Hans

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det finns en justerskruv på ovansida styrväxel som kan spännas för att minska glapp i ratten. Kan vara att detta räcker. Det fungerade på min 69:a.

Kan vara lönt att prova så du kan köra nu så kan du fixa en ny till vintern. ;-).

/Hans

Ska prova detta!

Fick oxå svar från Nicholas M hos CJ Pony parts oxå hur man kan se vad eller vilken storlek man ska ha, så nu vet jag det oxå.

Hi Thomas, most likely being a 68 you need the 1-1/8”, but you should measure it to make sure. You are going to measure the shaft that comes out of the bottom of the steering box where the pitman arm mounts to the steering box.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...