Jump to content

Nossebro Power Meet


Bosse N

Recommended Posts

(redigerad)

Då har man för första gången besökt Power Meet i Nossebro. En trevlig tillställning med mycket bilar, kanonväder och många Mustanger. Det är alltid roligt att se fordon man aldrig sett tidigare så jag var mer än nöjd när vi vände hemåt vid 16-tiden. Efter en stunds bilåkande möttes vi av de första dropparna från skyn som snabbt övergick i skyfall och så höll det på till och från hela vägen hem

Trots allt var inte "lite" blöta det värsta utan det som var mindre kul var att vi fick ett kraftigt stenskott i vindrutan som gjorde att rutan sprack. Min fråga är om någon kan ge tips på var man kan få tag på en ny vindruta. Skall kontakta en bilglasmästare och tänkte att man skulle kunna informera honom om var man kan skaffa en ny ruta. Om någon på detta forum kan ge tips så ....

Bilen är en Mustang 1965 HT och det gäller en framruta med toning i överkant.

/Bosse N

Ändrade %s av %s (%s)
Redaktionell justering
Link to comment
Share on other sites

Bosse. Som ovan nämnts är det veterania som gäller. Glasmästaren kan beställa åt dig, men det blir mycket billigare om du tar hem den själv och tar med den till glasmästaren. För oss har det fungerar bra.

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen. Både försäkringsbolag och glasmästare är kontaktade. Jag talade även med Veterania men glasmästaren tar själv fram en ruta genom de kanaler han har. Kravet för att befatta sig med jobbet överhuvudtaget var att jag demonterar de blanka listerna. Han menade också att det är större chans att få tätt om gummilisten är ny. Det blir alltså att inhandla nya blanklister då det är svårt att inte deformera listerna vid demonteringen, ny gummilist och eventuellt clips.

Är det någon som känner till om det är samma clips som till bakrutan? Jag har nämligen en ny sats clips till bakrutan liggandes.

Jodå Anders det är inga problem att använda bilen men jag befarar att sprickan kommer att öka ytterligare och vill inte åka runt med en sprucken ruta. Dessutom kan besiktningen på sikt ha vissa synpunkter beträffande sprickans placering i synfältet.

Hälsningar

Bosse N

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...