Mustang_Olof June 5, 2013 Report June 5, 2013 Tjenare!Har monterat headers på min mustang nu, blev riktigt bra efter en massa strul... Nog om det.Nu är det så att den blev ju inte högre precis Var väldigt låg fram innan men nu har jag 4cm till headers rören. Bilen är även väldigt gungig fram. Hur ser man om det är shellby sänkning på den? För sänkt måste den vara. Vill ha den högre och styvare fram så man slipper få ont i skälen vid varje gupp. Vad rekomenderar ni? Nya fjädrar och dämpare fram? Och såfall vilka?hade vart gött att få löst detta snarast så man kan ut och glida igen och slippa skämmas.Tack sålänge Citera
fredrik.mickelsson June 6, 2013 Report June 6, 2013 har du kollat så den inte är raggar sänkt? "kapade fjädrar" det brukade vara ett populärt sätt å sänka bilen på tiden då de var nästan gratis :-) Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 6, 2013 Report June 6, 2013 Hej.Jag har egentligen bara ett råd, införskaffa NYA fjädrar för din årsmodell och O.B.S motor/växelåda, tror säkert du fårnågra cm till frigång från marken.Kom ihåg bara att, fjädrarna behöver en tid på sig att bli rätt höjd, detta beror på att belastningen som domfår märks efter en tids åkande.Tänk också på att när du ändå skruvar med detta så kan det vara en del annant som behöver bytas, kanske duskall sattsa på gasdämpare, dessa är av den progresiva sorten och kan hjälpa lite så att vagnen håller sigkvar på höjden. Citera
Mustang_Olof June 7, 2013 Author Report June 7, 2013 Hej.Jag har egentligen bara ett råd, införskaffa NYA fjädrar för din årsmodell och O.B.S motor/växelåda, tror säkert du fårnågra cm till frigång från marken.Kom ihåg bara att, fjädrarna behöver en tid på sig att bli rätt höjd, detta beror på att belastningen som domfår märks efter en tids åkande.Tänk också på att när du ändå skruvar med detta så kan det vara en del annant som behöver bytas, kanske duskall sattsa på gasdämpare, dessa är av den progresiva sorten och kan hjälpa lite så att vagnen håller sigkvar på höjden.Var handlar jag nya fjädrar någonstans?Hade även tänkt att köpa kyb gasdämpare fram. Någon som har erfarenhet av dessa? Verkar som om detta är lösningen. Funderar även på hi jackers bak, eller är detta inget att ha?Tack för tipsen. Citera
Mustang_Olof June 7, 2013 Author Report June 7, 2013 Var handlar jag nya fjädrar någonstans?Hade även tänkt att köpa kyb gasdämpare fram. Någon som har erfarenhet av dessa? Verkar som om detta är lösningen. Funderar även på hi jackers bak, eller är detta inget att ha?Tack för tipsen. Hittade att vp-autoparts har orginalfjädrar (67-73 v8 BB) och gasdämparna kyb gr2. Bra grejer? Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 7, 2013 Report June 7, 2013 Hej.Ett av dom bättre ställena för inhandling av delar till din Mustangkalssiker. Citera
CalleC August 15, 2013 Report August 15, 2013 Själv hade jag samma problem med min bil. Ett par nya fjädrar inhandlades på Hansen, och sedan blev det mycket bättre. Till en början såg den ut som en gasser, men efter att jag minskat cambervinkeln och fjädrarna fått sätta sig lite blev det rätt stuk. Innan var den både raggarsänkt fram och höjd med längre fjäderhänken bak, och såg ut som en karikatyr av en high school hot rod :-) Enbart höjning bak är däremot helt lagom i min mening. Men använd för allt i världen riktiga fjäderspännare vid fjäderbyte! Citera
Recommended Posts