68-ht June 12, 2013 Report June 12, 2013 Hej,Börjar äntligen få ordning på bilen, då jag märker att det läcker olja ifrån lådan. SUCK...Efter lite surfande har jag konstaterat att det ska sitta en oring mellan växelarmen och kickdown armen.Jag har inget kickdown stag så troligtvis ingen oring...Nu till frågan: Är det någon på forumet som kan mäta denna oring så jag kan köpa en sån? verkar vara stört omöjligt att få reda på storleken på denna lilla gynnare Citera
turbo57 June 12, 2013 Report June 12, 2013 Har hållit på med min låda ikväll, kickarmen har en diameter på 9,5 mm, så kan du hitta en oring tjocklek Ø3-3,53x innerdiameter 9-9,3 så bör det väl fungera:confused:/Leif Citera
Leffe61 January 6, 2015 Report January 6, 2015 Jag har också en läcka på samma ställe, hur löste du problemet. Gick det bra med en o-ring? Citera
turbo57 January 9, 2015 Report January 9, 2015 Vad det gäller mig gjorde jag även det här http://www.allfordmustangs.com/forums/classic-tech/127170-c4-transmission-gear-selector-shaft-throttle-valve-shaft-leak-solution.html /Leif Citera
Leffe61 January 9, 2015 Report January 9, 2015 Tackar, ska kolla detta när jag kommer ut till bilen./LeifHar kollat nu och den här lådan verkar ha rätt reglage-delar, det behövs ingen modifiering med andra ord. Bytte den yttre o-ringen och torkade rent, håller tummarna för att det räcker./Leif Citera
Recommended Posts