MustangDriver June 20, 2013 Report Share June 20, 2013 (redigerad) Har sett att Mustanger 1964-68 har den breda kromlistenpå trösklarna och andra inte ...........Skall alla ha det original ?Under mitt sökande efter en fin 1964-68 så har jag sett attden kromade aluminiumlisten ibland inte finns Ändrade %s av %s (%s) gg Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 June 20, 2013 Report Share June 20, 2013 Hej.Det är vanligt att man monterar sparcklådelister på nästan alla årsmedeller av klassiska Mustanger 65-70, listen är ett option ( extra tillbehör) och varmed som standard i vissa optionpaket. Snyggt tillbehör som för många har en skrämande och onödig fastsättning, det skall till en diger mängd borr-hål, två för varje klips, antalet klips tror jag är sju stycken. Men till din fråga, f.o.m. 1967 så kan man se i byggpapper (Marti A) om bilen skall ha dessa eller inte, men om du känner för att montera så gör det, förhöjer utseende på vagnen och det var egentligen det listen var till för. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MustangDriver June 20, 2013 Author Report Share June 20, 2013 HejOch tack för ett utförlitligt svar !Jag tycker också det är snyggt och förhöjer utseendet.Enda nackdelen är väl att det ev kan vara en bra rostbildande miljö bakom denna list Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 June 20, 2013 Report Share June 20, 2013 Hej De är också fastsatta med bult längst fram och längst bak, det satt såna på min bil och jag kommer att montera igen, men är inne på att täta av på något sätt så att inte vatten och smuts kommer innanför:idea:/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 June 20, 2013 Report Share June 20, 2013 Hej igen. Helt rätt, bult eller genomgående skruv som sitter i en platta på främre bakre listände, som Leif skriver. Det är nästan omöjligt att skydda från vatten och det enda är nog att skydda ordentligt med s.k. hålrumsvätska. Som alla nästan vet så är sparklådan galvad på utsidan, svårt att se rost som kommer inifrån men det är så dom rostar sönder. Hålrumsvätska och rena dränäringshål håller en del av rosten borta. Snälla täta inte i onödan utan låt luft komma åt att eftertorka vatten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson June 21, 2013 Report Share June 21, 2013 Jag ville att min bil skulle vara mer "clean" och dessutom se lägre ut så jag monterade inte tillbaka varken tröskellisterna eller fuskscopen på min 66:a. Men så är jag en förtappad själ som kör med 17-tums fälgar, polybussningar och gastrycksdämpare....Mvh, Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 June 21, 2013 Report Share June 21, 2013 Hej. Rätt av dig, det är alltid det man gör åt sig själv som räknas, det är du som skall trivas med din bil, ingen annan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools June 22, 2013 Report Share June 22, 2013 Hej De är också fastsatta med bult längst fram och längst bak, det satt såna på min bil och jag kommer att montera igen, men är inne på att täta av på något sätt så att inte vatten och smuts kommer innanför:idea:/LeifHej Leif!Du har ju en cab! Hur ofta kör du i regn och smutsigt väglag? Jag menar, om du bara,som jag, kör i soligt och fint väder, utan vatten eller fukt på vägen, så kommer det intevara ett problem om tröskellisterna samlar lite damm.Mvh.P-O Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 June 22, 2013 Report Share June 22, 2013 Jag böjer mig för erfarenheten, Lars och P-O, struntar i tätning av listerna klart det fungerar ändå:oops:/Leif Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.