Jump to content

Kromlist på trösklar


MustangDriver

Recommended Posts

(redigerad)

Har sett att Mustanger 1964-68 har den breda kromlisten

på trösklarna och andra inte ...........:confused:

Skall alla ha det original ?

Under mitt sökande efter en fin 1964-68 så har jag sett att

den kromade aluminiumlisten ibland inte finns

Ändrade %s av %s (%s)
gg
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det är vanligt att man monterar sparcklådelister på nästan alla årsmedeller av klassiska Mustanger 65-70, listen är ett option ( extra tillbehör) och var

med som standard i vissa optionpaket. Snyggt tillbehör som för många har en skrämande och onödig fastsättning, det skall till en diger mängd borr-

hål, två för varje klips, antalet klips tror jag är sju stycken. Men till din fråga, f.o.m. 1967 så kan man se i byggpapper (Marti A) om bilen skall ha dessa

eller inte, men om du känner för att montera så gör det, förhöjer utseende på vagnen och det var egentligen det listen var till för.;)

Link to comment
Share on other sites

Hej De är också fastsatta med bult längst fram och längst bak, det satt såna på min bil och jag kommer att montera igen, men är inne på att täta av på något sätt så att inte vatten och smuts kommer innanför:idea:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Hej igen. Helt rätt, bult eller genomgående skruv som sitter i en platta på främre bakre listände, som Leif skriver. Det är nästan omöjligt att skydda från vatten och det enda är nog att skydda ordentligt med s.k. hålrumsvätska. Som alla nästan vet så är sparklådan galvad på utsidan, svårt att se rost som kommer inifrån men det är så dom rostar sönder. Hålrumsvätska och rena dränäringshål håller en del av rosten borta. Snälla täta inte i onödan utan låt luft komma åt att eftertorka vatten.;)

Link to comment
Share on other sites

Jag ville att min bil skulle vara mer "clean" och dessutom se lägre ut så jag monterade inte tillbaka varken tröskellisterna eller fuskscopen på min 66:a. Men så är jag en förtappad själ som kör med 17-tums fälgar, polybussningar och gastrycksdämpare....

Mvh, Mats

Link to comment
Share on other sites

Hej De är också fastsatta med bult längst fram och längst bak, det satt såna på min bil och jag kommer att montera igen, men är inne på att täta av på något sätt så att inte vatten och smuts kommer innanför:idea:/Leif
Hej Leif!

Du har ju en cab! Hur ofta kör du i regn och smutsigt väglag? Jag menar, om du bara,

som jag, kör i soligt och fint väder, utan vatten eller fukt på vägen, så kommer det inte

vara ett problem om tröskellisterna samlar lite damm.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...