MustangDriver Posted June 21, 2013 Report Posted June 21, 2013 HejNgn som vet om detta är en lackering i originalutförande på en -68:a ?Menar då "guldstripsen"/guldfältet på karossidan på denna svarta bilhttp://cdn.blocket.com/static/1/images_full/52/5295834767.jpg Quote
pools Posted June 21, 2013 Report Posted June 21, 2013 Hej!Vad jag vet så fanns denna "C-stripe" bara på GT modellerna. Men jag kan ha fel.Det fanns säkert som "option" också. Bilden är på en 68:a men den är ingen GT.Då hade den haft ett GT-emblem på framskärmen, och inte det emblem som visaspå din bild. Och dom var aldrig lackade, bara en stripe. (klistrade).Mvh.p-O Quote
MustangDriver Posted June 22, 2013 Author Report Posted June 22, 2013 Tack för svaret P-O !Är nybörjare vad gäller Mustang så bra att få lite experthjälp i mitt sökande efter den rätta bilen för mig Quote
pools Posted June 22, 2013 Report Posted June 22, 2013 Hej igen!Jag har ju själv en 68 GT. Vad är det för motor i "din"?Andra saker som skiljer en GT från en vanlig bil är:GT "pop open" tanklock, dubbla utblås med dubbla pipor, 4 tums dinljus i fronten,GT-fälgar som är målade med en reflekterande färg, GT-navkapslar, styvare fjädring,diverse kromdetaljer under huven om det finns en 390 eller 428:a där.Och en säker sak, om man vill identifiera en äkta GT, är att kolla så det finns enförstärkning i den bakre rambalken där bladfjädrarna är fästa. Det skall finnas ett"rör" inne i balken som kan kännas om man sticker in ett finger i det hål som finnsjust framför fjäderfästet. Finns inte det, är det ingen äkta GT.Mvh.P-O Quote
bjope45 Posted June 22, 2013 Report Posted June 22, 2013 Helt riktigt P-O,Men det finns ju även en variant som heter "Sprint".Kom med V8 och C-stripe men hade inte GT-emblem på sidorna.Dessa "sprints" är rätt sällsynta. Tror det finns någon, här på forumet, som har en sån.//BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Quote
MustangDriver Posted June 22, 2013 Author Report Posted June 22, 2013 Hej igen!Jag har ju själv en 68 GT. Vad är det för motor i "din"?Andra saker som skiljer en GT från en vanlig bil är:GT "pop open" tanklock, dubbla utblås med dubbla pipor, 4 tums dinljus i fronten,GT-fälgar som är målade med en reflekterande färg, GT-navkapslar, styvare fjädring,diverse kromdetaljer under huven om det finns en 390 eller 428:a där.Och en säker sak, om man vill identifiera en äkta GT, är att kolla så det finns enförstärkning i den bakre rambalken där bladfjädrarna är fästa. Det skall finnas ett"rör" inne i balken som kan kännas om man sticker in ett finger i det hål som finnsjust framför fjäderfästet. Finns inte det, är det ingen äkta GT.Mvh.P-OHejBilen på bilden är ingen GT.... har en 289 2V.Så kanske då tveksamt om guldstripen är originalKan man från chassinummerplåten på insidan förardörren "avslöja" om en bil är en GT ? mvh Lars Quote
bjope45 Posted June 22, 2013 Report Posted June 22, 2013 Här finns lite info om Sprinthttp://www.martysmustangmadness.com/68sprint.html//BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.