MustangDriver June 21, 2013 Report June 21, 2013 HejNgn som vet om detta är en lackering i originalutförande på en -68:a ?Menar då "guldstripsen"/guldfältet på karossidan på denna svarta bilhttp://cdn.blocket.com/static/1/images_full/52/5295834767.jpg Citera
pools June 21, 2013 Report June 21, 2013 Hej!Vad jag vet så fanns denna "C-stripe" bara på GT modellerna. Men jag kan ha fel.Det fanns säkert som "option" också. Bilden är på en 68:a men den är ingen GT.Då hade den haft ett GT-emblem på framskärmen, och inte det emblem som visaspå din bild. Och dom var aldrig lackade, bara en stripe. (klistrade).Mvh.p-O Citera
MustangDriver June 22, 2013 Author Report June 22, 2013 Tack för svaret P-O !Är nybörjare vad gäller Mustang så bra att få lite experthjälp i mitt sökande efter den rätta bilen för mig Citera
pools June 22, 2013 Report June 22, 2013 Hej igen!Jag har ju själv en 68 GT. Vad är det för motor i "din"?Andra saker som skiljer en GT från en vanlig bil är:GT "pop open" tanklock, dubbla utblås med dubbla pipor, 4 tums dinljus i fronten,GT-fälgar som är målade med en reflekterande färg, GT-navkapslar, styvare fjädring,diverse kromdetaljer under huven om det finns en 390 eller 428:a där.Och en säker sak, om man vill identifiera en äkta GT, är att kolla så det finns enförstärkning i den bakre rambalken där bladfjädrarna är fästa. Det skall finnas ett"rör" inne i balken som kan kännas om man sticker in ett finger i det hål som finnsjust framför fjäderfästet. Finns inte det, är det ingen äkta GT.Mvh.P-O Citera
bjope45 June 22, 2013 Report June 22, 2013 Helt riktigt P-O,Men det finns ju även en variant som heter "Sprint".Kom med V8 och C-stripe men hade inte GT-emblem på sidorna.Dessa "sprints" är rätt sällsynta. Tror det finns någon, här på forumet, som har en sån.//BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
MustangDriver June 22, 2013 Author Report June 22, 2013 Hej igen!Jag har ju själv en 68 GT. Vad är det för motor i "din"?Andra saker som skiljer en GT från en vanlig bil är:GT "pop open" tanklock, dubbla utblås med dubbla pipor, 4 tums dinljus i fronten,GT-fälgar som är målade med en reflekterande färg, GT-navkapslar, styvare fjädring,diverse kromdetaljer under huven om det finns en 390 eller 428:a där.Och en säker sak, om man vill identifiera en äkta GT, är att kolla så det finns enförstärkning i den bakre rambalken där bladfjädrarna är fästa. Det skall finnas ett"rör" inne i balken som kan kännas om man sticker in ett finger i det hål som finnsjust framför fjäderfästet. Finns inte det, är det ingen äkta GT.Mvh.P-OHejBilen på bilden är ingen GT.... har en 289 2V.Så kanske då tveksamt om guldstripen är originalKan man från chassinummerplåten på insidan förardörren "avslöja" om en bil är en GT ? mvh Lars Citera
bjope45 June 22, 2013 Report June 22, 2013 Här finns lite info om Sprinthttp://www.martysmustangmadness.com/68sprint.html//BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Recommended Posts