Jump to content

Hallgivare - Mallory 605 efterlysning


Recommended Posts

Hej

Har ett tokproblem, tror min hallgivare på min 67-musse gett upp. Är som att någon ger han en smäll å bryter tändningen, i början när problemet började så sa det poff när han vart varm å sen tvärdog, har fått tips på att det kan vara denna hallgivare. Har testat strömmen runt och det går ström till databoxen, till tändspolen och allt. Nu startar han inte å får ingen gnista från spolen. Mitt problem är vidare att hansenracing ej får tag i denna förrens i slutet på augusti.. Powermeet är nästa vecka som jag givetvis hade tänkt åka på då jag bor i västerås. Så om det är någon vänlig skäl som sitter på en Mallory 605 hallgivare som inte används skulle jag hemskt gärna vilja köpa den.

Mvh Therese

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr har jag ingen sådan.

Det jag vet att dessa har en magnet och har man en spricka eller något annat problem så försvinner magnetismen vid en viss temperatur.

Detta resulterar i att bilen inte har någon tändning, väntar man en halvtimme så startar bilen igen så kan man köra hem.

Inte roligt men så är det.

Varför inte byta upp dig till något nyare bättre system och få det inom några dagar?

Link to comment
Share on other sites

Jo egentligen borde man köpa MSD istället, men just nu finns inte riktigt den ekonomin. Har beställt en ny givare från usa så håller mina tummar å tår på att den hinner komma i mitten på veckan. Annars står jag utan bil på powermeet.

tack för svaret =)

Link to comment
Share on other sites

Passar inte fördelaren från en 5.0 eller delar från en sån?

Borde finnas på en skrot och dessa har hall original, dessutom med inbyggt tändsteg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...