pesi Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Hej alla.Följde en tidigare tråd gällande inställningsmarkerigar för tändningen på en 351 C.Det fanns en bild på en plåt som skall indikera tändinställningen när man kör med stroboskop.Se bifogad bild.Min fråga är:Vet någon var man kan få tag på en sådan?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesi Posted July 3, 2013 Author Report Share Posted July 3, 2013 Eller vet vad en sån plåtbit kan tänkas heta på engelska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Ingen aning vad den kan heta på Engelska (eller på svenska...) men jag kan mäta upp den jag har om du vill prova tillverka/få en tillverkad. Torde inte vara rocket sience i a f Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted July 4, 2013 Report Share Posted July 4, 2013 Den heter "Timing pointer". Se länk: http://www.drakeautomotivegroup.com/Store/Product/C2OZ-6023-B.aspx?wid=141 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesi Posted July 5, 2013 Author Report Share Posted July 5, 2013 Javisst, Timing pointer heter det visst.Jag har en på ingång från EBay nu.Men tack för erbjudandet med måttuppgifter och länkar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesi Posted July 5, 2013 Author Report Share Posted July 5, 2013 Glömde lägga in bild på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macke Posted July 16, 2013 Report Share Posted July 16, 2013 Vart köpte du den?Kikade runt och tycker väl att 35-40dollar är ok men sen frakt på 25, det är ju lite väl dyrt för en plåtbit?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts