Jump to content

Sänkning - Erfarenheter och Tips?!


adam_89

Recommended Posts

Hejsan!

Sitter och funderar på att sänka min Mustang. Jag har hittat lite olika sänkningssatser (enbart fjädrar) men skulle uppskatta dina erfarenheter.

Ska jag satsa på att byta dämpare också eller skulle det funka med bara fjädrarna?!

Jag har idag ett fjäderbensstag samt en panhardstag som ligger hemma och väntar.

Skicka gärna lite tips och feedback! =)

// Adam

Link to comment
Share on other sites

Har du budget för både fjädrar och stötdämpare så göra båda

Gjorde det på min 06:a och det vart kanon

Stötdämparna som man byter till är ofta bättre matchade mot sänkningsfjädrarna

Link to comment
Share on other sites

hej!

har provat det mesta! gt-07 coupe bytte till ford racing dämp och fjädrar samt kr-hämmare och 20 tum hjul blev väldigt hårt och stötigt

gt500 coupe -08 eibach coilover kit samt eibach kr hämmare samt polythen bussningar 20tum hjul väldigt++ hårt o stötigt

sedan lindrar väl känslan lite om du har 18 eller 19 tums hjul med högre profil på däck!

nu gt -10 cab med endast ford racing 1,25 sänk och 20 tums hjul, funkar gudomligt bra om man inte har krav på bankörning! dom fjädrarna är framtagen för att fungera med

org dämpare, ser mycket bra ut samt fungerar på våra guppiga svenska vägar! men sen är ju smaken som....... dom är jag supernöjd med!!!

summarum: det beror helt på vad och hur du skall använda bilen!

hoppas du fått lite tips!

mvh Rulle

Ändrade %s av %s (%s)
korrigering
Link to comment
Share on other sites

Tack för svar, jag har inte som någon tanke att åka med den på bana eller dylikt, det är mera att få den lite lägre och sedan investera i ett par 20" alternativt behålla fälgarna jag har (18" Boyd i polerad alu). Detta beror lite på hur det ser ut när man sänkt den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...