LinusAlthinsson August 18, 2013 Report August 18, 2013 Hejsan! jag installerade nyss headers från original grenrör på min mustang och märkte då att från högra grenröret till förgasaren går det ett rör som suger luft, vad är detta för rör? det var inte riktigt installerat innan så det fungerade inte och nu sitter det inte där heller men är det någon slags återförbränning? bör jag borra hål i headersen och installera detta rör igen men denna gång så att det sluter tätt? (vilket det inte gjorde när jag köpte bilen) Tackar på förhand! Mvh Citera
fast66 August 18, 2013 Report August 18, 2013 Ska vara två rör/slangar som cirkulerar ren luft från luftfiltret/förgasaren genom grenröret och upp till automatchoken.Har du inte ngt installerat från förgasaren/luftrenaren så bör du plugga dessa./c Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 19, 2013 Report August 19, 2013 Hej.En enkel lösning kan vara att köpa en bit bromsrör och linda ett par varv runtett av headersrören, som en spiralfjäder, då kan man använda original anslutningar:shifty: Borra inte hål i avgasrören (Headers) Citera
Recommended Posts