pappakeeno September 1, 2013 Report Share September 1, 2013 Bakgrund,Renoverat min bil med nya skivor och bromsservo och har fått problem som jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med.Nya wilwood ok och skivor (fyrkolvsok) och en power booster köpt på vp-autoparts. Bilen hade original enkrets manuela skivbromsar fram.Problemet är att Bromsarna är stenhårda rör sig kanske 3cm mot golvet och när jag bromsat så ligger dom kvar och släpps endast om jag släpper trycket på oken. Pushroden ligger inte i spänn utan går lätt att ta av och på på bromspedalen.Vad är felet??/Mangan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irocman September 1, 2013 Report Share September 1, 2013 Har du bytt bromsslangarna ?? Kan med tiden becka igen,blir som en backventil då... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappakeeno September 1, 2013 Author Report Share September 1, 2013 Sprillans nya, men jag tänkte i veckan ta bort rör och hemsöka från ok och bak. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 September 1, 2013 Report Share September 1, 2013 Kör du trimmat??Upplevt samma problem med en vass 351C.Fanns inget vacum....Dessutom hade boostern bara enkelt membran så det funkade inte med elpump heller.Bytte till hydrauliska bromsar och nu funkar det perfekt!!Kan ju vara fel på din booster iofs...Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
smen68 September 22, 2013 Report Share September 22, 2013 Hej Mangan,jag har renoverat min booster och bromsarna låg på lite efteråt,jag lossade mastercylindern och kortade stången mellan boostern och mastercylindern lite så ligger inte bromsarna på längre.Göran Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts