KennY584 September 5, 2013 Report September 5, 2013 Någon som bytt och har en snabbguide eller tips? min läker som ett såll. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 5, 2013 Report September 5, 2013 Hej. Någon omväg finns inte och det är ett ganska omständigt arbete, du måste tyvärr plocka bort instrument stoppning mm.Börja med att demontera hanskfack, lucka, instrumentstoppning, delen ovan hanskfack, alltså där klockan sitter. nu ser du hur mycket som behöver tas bort på insidan. Motorrum är det slangar, el , fyra muttrar som håller fläktmotor. Slangarnaföljer med in genom torpedvägg när allt som sitter på insidan är borta. Ett råd är att du byter dessa slangar och då kan duklippa av dom gamla, det blir lite lättare då. Ta god tid på dig och använd dagens teknik med att ta bilder.Fortsätt att fråga och du får fler svar under tiden. Jag kan trösta dig med att jag gjort det tre gånger på min 70a. Hämtade några bilder från min 1a rivning, det är rätt att tredje gången är det betydligt enklare än den första, men är man metodisk så flyter det på. Citera
V4power September 5, 2013 Report September 5, 2013 Efter att ha bytt värmeelement på en 69:a utan AC kan jag säga att det inte är så besvärligt som det kan tyckas när man tittar in under panelen. Akta kablarna till fläkten när du tar ner och sätter upp paketet, de kan fastna och dras av. Ett tips är att skaffa alla skumgummitätningarna till värmepaketet och byta dessa när du ändå är igång, de är säkert gamla och dåliga. Citera
KennY584 September 5, 2013 Author Report September 5, 2013 Bra svar, då har man helgen räddad! wieeeeee!!! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.