Jump to content

Recommended Posts

Hej. Någon omväg finns inte och det är ett ganska omständigt arbete, du måste tyvärr plocka bort instrument stoppning mm.

Börja med att demontera hanskfack, lucka, instrumentstoppning, delen ovan hanskfack, alltså där klockan sitter. nu ser du

hur mycket som behöver tas bort på insidan. Motorrum är det slangar, el , fyra muttrar som håller fläktmotor. Slangarna

följer med in genom torpedvägg när allt som sitter på insidan är borta. Ett råd är att du byter dessa slangar och då kan du

klippa av dom gamla, det blir lite lättare då. Ta god tid på dig och använd dagens teknik med att ta bilder.;)

Fortsätt att fråga och du får fler svar under tiden.;) Jag kan trösta dig med att jag gjort det tre gånger på min 70a.:mad: Hämtade några bilder från min 1a rivning, det är rätt att tredje gången är det betydligt enklare än den första, men är man metodisk så flyter det på.

post-20-144839344273_thumb.jpg

post-20-144839344282_thumb.jpg

post-20-14483934429_thumb.jpg

post-20-144839344299_thumb.jpg

Efter att ha bytt värmeelement på en 69:a utan AC kan jag säga att det inte är så besvärligt som det kan tyckas när man tittar in under panelen. Akta kablarna till fläkten när du tar ner och sätter upp paketet, de kan fastna och dras av. Ett tips är att skaffa alla skumgummitätningarna till värmepaketet och byta dessa när du ändå är igång, de är säkert gamla och dåliga.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...