Björnski September 12, 2013 Report September 12, 2013 Fick påpekande på mina framljus Halv/hel att det fanns en hinna över glaset som försämrade ljusflödet. Besiktningsmannen menade att det gick att åtgärda "med någon sorts blästring". Finns det någon som haft detta problem? Fick ett tips att rengöra med växellådsolja, låter lite "hokus pokus" men det kommer "från vanligtvis välunderrättat håll" som man sa innan internet tiden. Citera
javelin70 September 13, 2013 Report September 13, 2013 Använd Sonax flytande rubbing och polera upp strålkastarna, funkar klockrent. Jag fick tipset av Grufman bil. Jag har bara använt Turtles polerduk och polerat manuellt, brukar vaxa dom också efteråt. Man märker skillnad även på ljusbilden, den blir betydligt bättre.Micke Citera
deliq cmc 1722 September 13, 2013 Report September 13, 2013 Har hört om flera som använt Autosol till att polera lyktglas med lyckat resultat. Citera
Norwall September 14, 2013 Report September 14, 2013 Tyvärr ganska vanligt eftersom "glaset" är gjort av plast med någon sorts klarlack över. Lyssna på killarna ovan eller investera i nya lampor. Inte hejdlöst dyra om du köper dem direkt från staterna.Lycka till!mvh Andreas Citera
Björnski September 20, 2013 Author Report September 20, 2013 Tack för alla tips!Fick ett råd från HC-bil i Lund. Vatten slipa med 2000 papper och mycket vatten. Resultat, hell matta glas. Därefter polera med CSI Cream-X Polish och microfiberduk som HC-bil rekommenderade. Ett mycket bra resultat. Dyrt men lyckat! Citera
Recommended Posts