Claes CMC 1489 September 15, 2013 Report September 15, 2013 Jahaja... Ställer samma fråga som på US forumen får se om svaren lirar.....GT-07 manuell, tycker att det är stort spel i transmissionen när man släpper gas o gasar på låga varv, finkör, cruisar, känns som ett stort glapp i låda/kardan/bakaxel.Någon som tycker samma som jag?US forum säger: Get used to it Citera
peckapecan September 15, 2013 Report September 15, 2013 Detta har jag också upplevt, vid fiskörning så blev det ett "klonkande" fram och tillbaka.Detta tillsammans med dåligt gassvar, vilket i vanlig ordning berodde på ett skitigt spjällhus, medfördeen förstärkning av ovan effekt.Rengjorde huset i vanlig ordning och har efter det kört x antal hundra mil och kan bara sägaatt problemet minskade så pass att det inte längre var störande, placebo eller inte ??, jag blev iaf nöjd.. Citera
Claes CMC 1489 September 15, 2013 Author Report September 15, 2013 Har FRPP Twin 62mm spjällhus, tror att det förstärker glappet pga att det verkar bli mer känslig tillsammans med DR kammar o vassare mappning..... Citera
Daniel Linde September 15, 2013 Report September 15, 2013 Jag vill minnas att jag upplevde liknande/detta med.Men jag kom fram till att det är kardanen som klonkar i "handsken". Alltså inte mkt att göra åt.Men jag har kort minne o kan minnas fel Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 16, 2013 Report September 16, 2013 Klonk i bakaxelregionen är oftast den här prylen som kallas Upper Controlarm, bussningarnager upp ganska tidigt (Låga miltal) bytet är enkelt, delen håller hela klumpen på plats.Den dämpar rörelsen framåt, bakåt i bakaxel.Om det nu är den typen av klonk som ni hör. Citera
Recommended Posts