padde September 15, 2013 Report September 15, 2013 Har precis köpt min första mustang vilket länge varit en dröm. Det blev en 96a 4,6L med manuell växellåda. Den både går och låter som den ska förutom ett skrammel som kommer när jag växlar från 1an till 2an på lågt varv. Någon som har något tipps på vad det kan vara? Citera
mrv8 September 16, 2013 Report September 16, 2013 Kul att du köpte en 96a har en själv som jag haft sen 2005.Hur exakt skramlar det?Min har alltid skramlat och smällt om kopplingen.Kopplingen byttes innan den togs över hit just för att den skramla och smällde men låter fortfarande.På min kan man få det att tystna lite om man duttar lite på kopplingspedalen i låga farter.Vi får se om någon fått till det och har ett tips.Kan rekommendera dig att smörja kopplingsvajern blir mycket lättare att koppla då. Sörjde min med motorcykelkedje olja både i bilen och under bilen (bakom kåpan som siter över vajern vid växellådan)Med vänlig hälsning,MrV8 Citera
padde September 16, 2013 Author Report September 16, 2013 Tack för tipsen. Det låter metalliskt som om något sitter löst. Hörs mycket mer när bilen är riktigt varm. Det kan kanske vara något inne i ljuddämparen som skramlar? Citera
87gt50 September 17, 2013 Report September 17, 2013 Kolla så att det inte är en eller flera värmesköldar runt katalysatorerna som är lösa. Det kan skramla rätt bra i vissa varvtal. Citera
padde September 18, 2013 Author Report September 18, 2013 Tack för hjälpen. Troligtvis är det någon plåt som sitter lite löst. Jag får fortsätta leta. Citera
Recommended Posts