Jump to content

Recommended Posts

Hej allihop

Jag är relativt ny på detta, men älskar det. Min första Mustang och den är en dröm.

Jag håller på att demontera min musse -65 cab. Den ska på lackning och jag har bara instrumenbrädan kvar. Jag har lossat alla skruvar som håller mätarhuset, så den ligger lös. Men det verkar som det är någon klack i underkant som tar emot när jag ska dra ut det. Har försökt att vinkla överkant och dra ut den men vågar inte ta i för mycket utan att vara säker på att inte dra sönder något. Huset är löst både i höjdled och sidled så min fråga är, ska jag bara vinkla ner överkanten och dra eller sitter det något i underkant som måste plockas bort?

Hej allihop

Jag är relativt ny på detta, men älskar det. Min första Mustang och den är en dröm.

Jag håller på att demontera min musse -65 cab. Den ska på lackning och jag har bara instrumenbrädan kvar. Jag har lossat alla skruvar som håller mätarhuset, så den ligger lös. Men det verkar som det är någon klack i underkant som tar emot när jag ska dra ut det. Har försökt att vinkla överkant och dra ut den men vågar inte ta i för mycket utan att vara säker på att inte dra sönder något. Huset är löst både i höjdled och sidled så min fråga är, ska jag bara vinkla ner överkanten och dra eller sitter det något i underkant som måste plockas bort?

Visst är det kul! Har du lossat wiren för hastighetsmätaren? På min -68 går det att försiktigt dra ut huset precis så långt att det går att få in en hand och skruva loss wiren. Få dit är klurigare men det går...

Visst är det kul! Har du lossat wiren för hastighetsmätaren? På min -68 går det att försiktigt dra ut huset precis så långt att det går att få in en hand och skruva loss wiren. Få dit är klurigare men det går...

Nä jag har inte lossat wiren. Jag får inte ut mätarhuset så långt att jag kommer emmelan med fingarna. Men det är inte wiren som är för kort för jag kan röra huset i panel rätt mycket.

Hej.

På 65-66 är det en liten förstoring i underkant, det är det mekaniska biten för hastighetsmätaren, när

alla skruvar är borta så är det lite mikel, lyft försiktigt samtidigt som du bryter ut överkanten på

instrumentet.

Bra att veta är att man tjänar massor med tid bara av att demontera ratt, hastighetsmätarvajern

skall man faktiskt börja med, trångt att få upp handen under instrumentbrädan, men det går.:confused:

Jag kommer ihåg detta för att jag renoverat även en 65a.;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...