Jump to content

Recommended Posts

Tänkte slänga ut en fråga, har någon monterat en elektronisk servobroms på sin mustang?

Om så, hur ser en sådan konfiguration ut? Flytande enkolvsok eller två-fyrkolvsok tillsammans med elpump från audi, citroën, ford, volvo eller annat märke?

Har trummor runt om utan servo och tänker uppgradera med minst skivor fram och någon typ av bromsservo, när det slog mig att dagens bilar har kanonbromsar utan stora klumpiga lådor som förlitar sig på vakuum, så varför skulle det inte fungera i mustangen. Det har sin charm att behöva ta ordentligt spjärn när man ska ta ner farten vid lite aktiv körning men sådana körningar blir sporadiska och inte alls långlivade. Strävar ju efter fler och längre körningar, därav frågan.

Har inte provat elektriskt men har däremot monterat hydrauliskt från en musse 2002 på min 69 mach1. Har numera snuskigt bra bromsar tog lite tid att vänja sig :)

Du de va mycke fula grejor i det kitet svårt att dölja så det inte syns. Kör man med stålomspunna slangar blir det inte så kladdigt och har man redan servostyrning så blir det väldigt enkelt och framför allt snyggare för som sagt det syns inte :)

Man tackar för uppslagen!

Iom att jag har servostyrning tror jag att det nog lutar åt hydraulboost istället för elservo.

Hittade en guide som visade att det var någorlunda enkelt att montera.

(part 1)

(part 2)

(part 3)

Begagnade delar till rimliga priser finns att hitta här hemma som gör det mer attraktivt.

Jag tog ifrån en Mustang 2003 hittade en kille på Blocket som skrotar sådana. Jag har en borrmall så att man tillverkar en adapter i 10mm stål på det sättet behöver man inte göra ett enda hål i torpeden. Sen drar man trycket från pumpen till hydroboostern vidare till styrservot, man får dra två returer till ett kors sen in i behållaren sen e de klart och man har super bromsar.... :)