Jump to content

Startar ej. Ingen tändning


saffnon

Recommended Posts

Hej

som rubriken lyder så tänder inte min bil.

den håller på att få ett motorbyte på en verkstad & har funkat som den ska men så pep tutan till 2 gånger & sen har den inte tänt säger de.

De har tydliugen startat den ett par gånger innan detta hände

Det är en Lincoln town car limo men de sitter ju mustang motorer i dem så tänkte detta forum passar nog fint

Bilen är en 96a

Nån som vet om det är fords anti theft som gått in eller nått annat som det kan vara för alla förslag är välkomna & gärna förslag på vad man kan felsöka för att utesluta vissa saker

tack på förhand // Jerry Andersson

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag kan inte vara säker MEN det låter som att din verkstad lyckats aktivera larmet på något sätt men då borde det fungera igen genom att låsa/låsa upp bilen. Om inte så har du nog ett annat problem. Ganska vanligt att någon tändspole ger upp på de där motorerna men det sitter 8 stycken vilket innebär att den borde starta i alla fall. Annars har du ju alltid tändlägesgivaren som kan gett upp vilket leder till att bilen inte vill tända på grund av att den inte vet i vilket läge motorn befinner sig.

Det är bara att hoppas att ni hittar felet, hör av dig igen med uppdatering om vad ni gjort så kanske vi kan spåna fram andra idéer också.

Lycka till!

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej det låter som larmet har gått in. Larmet bryter tändningen. När det händer på min -94 cab, måste jag, minst två gånger, låsa upp bilen. Jag har en röd larmlampa som tänds,, den måste också slockna.

Lycka till MVH Rune

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...