Brillko Posted December 3, 2013 Report Share Posted December 3, 2013 Hej, Jag och frugan handlade denna pärla under vår USA-resa. Vår dotter på 6 månader fick sin första resa i en USA bil och älskar mullret ;=)Det är en 66HT med 4 växlad manuellt låda. 289:an är utbytt mot en 351 Windsor som är 030-borrad med 11:1 högkompskolvar. Sitter en hyffsat vass mekan-kam i den och det märks att det finns en hel del effekt! Jag åker en 3000hk dragracebil men detta är det häftigaste manuella jag kört på en gata. Har alltid haft handikappsbilar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted December 3, 2013 Report Share Posted December 3, 2013 Tjusig:thumbup:/Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström Posted December 3, 2013 Report Share Posted December 3, 2013 Grattis till en riktig pärla! 3000 hk dragracebil låter åxå otroligt trevligt, berätta gärna mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 4, 2013 Author Report Share Posted December 4, 2013 Grattis till en riktig pärla! 3000 hk dragracebil låter åxå otroligt trevligt, berätta gärna mer Hej Anders. Det är en Camaro 2002:a Promodified bil. Jag har en 511 kubiktums turbo Hemi i den. Tidigare har det alltid vart Cheva men jag köpte mig en Hemi förra året och till dags datum så har den gått 6.62/348. Den har mycket mer pulver än vi kunnat testa då bakstötdämparna inte velat hålla emot. Nya är beställda och i mina händer. Ett par trippeljusterbara Penske.Bakaxeln är ett riktigt monster. En specialaxel från MW med fullflytande axlar, kolfiberbromsar och 11" utväxling! Lådan är en 3-växlad TH400 från Rossler som är av deras promod-variant som ska tåla 4400hk.Motorn styrs av ett Holley system för loggning, boost Control, bränsle och tändning. Mycket kraftfullt och det bästa system jag petat på. Därför började jag sälja dem.Ser att du åker med XFI, Kul, all EFI är kul! Bilder finns på www.brillko.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 4, 2013 Author Report Share Posted December 4, 2013 Idag kunde jag inte hålla mig så for iväg och handlade lite verktyg på Autozone här i kvarteret. Körde ner i hamnen med den och började justera tändning och förgasare med strob och vakumklocka. Nu går den ännu bättre. Bilen är verkligen en "GUBB" magnet. Vart jag än stannar så kommer det fram nån äldre herre och vill prata eller bara ge tummen upp Så glöm att ragga brudar i en mustang ( Har redan fru och barn så för mig gör det inget )Dotterns första tur. (Skojar bara) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 Välkommen, har bara sett dig på zatsy för längesedan, har slutat läsa där. Har du inte kollat historisk banracing någon gång så rekommenderar jag dig att planera in det under nästa år. Du anar inte hur bra man kan få gamla Mustanger att svänga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 6, 2013 Author Report Share Posted December 6, 2013 Jag hänger kvar delvis på zatzy. Idag var vi ute och fotade vid en pir jämsmed Skyway bron i Tampa. Såg ut att bli hyffsade bilder i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 9, 2013 Author Report Share Posted December 9, 2013 Nu är man hemma med modernt bredband Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 Hej Anders. Det är en Camaro 2002:a Promodified bil. Jag har en 511 kubiktums turbo Hemi i den. Tidigare har det alltid vart Cheva men jag köpte mig en Hemi förra året och till dags datum så har den gått 6.62/348. Den har mycket mer pulver än vi kunnat testa då bakstötdämparna inte velat hålla emot. Nya är beställda och i mina händer. Ett par trippeljusterbara Penske.Bakaxeln är ett riktigt monster. En specialaxel från MW med fullflytande axlar, kolfiberbromsar och 11" utväxling! Lådan är en 3-växlad TH400 från Rossler som är av deras promod-variant som ska tåla 4400hk.Motorn styrs av ett Holley system för loggning, boost Control, bränsle och tändning. Mycket kraftfullt och det bästa system jag petat på. Därför började jag sälja dem.Ser att du åker med XFI, Kul, all EFI är kul! Bilder finns på www.brillko.comGrym bil och otroligt spännande klass! Jag var i Malmö 2012 med min svåger och han hade en kompis som var "crew chief" (?) på en Top Door slammer så vi var med dem under dagen. Superkul!Otroligt intressant att se. Tror dom hade ca 70 mätpunkter som loggades efter varje repa. Dom avslutade med en 3.9ish tid med en slutfart på ca 300 kmh på 201 meter... otroligt ! Dragracing e kul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 9, 2013 Author Report Share Posted December 9, 2013 Grym bil och otroligt spännande klass! Jag var i Malmö 2012 med min svåger och han hade en kompis som var "crew chief" (?) på en Top Door slammer så vi var med dem under dagen. Superkul!Otroligt intressant att se. Tror dom hade ca 70 mätpunkter som loggades efter varje repa. Dom avslutade med en 3.9ish tid med en slutfart på ca 300 kmh på 201 meter... otroligt ! Dragracing e kul Det finns inte många som går 3.x med 300+. Ola Dalbom? Corvette, kompressor?Jag loggar allt i 100hz, det blir en del mätdata men man behöver bara zooma in där man ser nått. Såhär kan det se ut ,)I denna repa kan man se att jag släpper på gasen (TPS) och sen kliver på igen. När laddtrycket (BOOST) skjuter på så ser man ordentligt hur däcken börjar skaka och hoppa (Driveshaft_RPM). Detta syns även på (RPM). Eftersom bilen hoppar och allt rycker så går bränslekompenseringen in och ändrar på saker och ting också.Så med ett par klick till på dämparnas compression avlöser man detta, dock så kunde vi inte klicka på tillräckligt mycket så det började skaka igen när effekten lades på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 Det finns inte många som går 3.x med 300+. Ola Dalbom? Corvette, kompressor?Jag loggar allt i 100hz, det blir en del mätdata men man behöver bara zooma in där man ser nått. Såhär kan det se ut ,)[ATTACH=CONFIG]28421[/ATTACH]I denna repa kan man se att jag släpper på gasen (TPS) och sen kliver på igen. När laddtrycket (BOOST) skjuter på så ser man ordentligt hur däcken börjar skaka och hoppa (Driveshaft_RPM). Detta syns även på (RPM). Eftersom bilen hoppar och allt rycker så går bränslekompenseringen in och ändrar på saker och ting också.Så med ett par klick till på dämparnas compression avlöser man detta, dock så kunde vi inte klicka på tillräckligt mycket så det började skaka igen när effekten lades på Rena "rocket sience" och otroligt intressant Jag får inte kontakt med svågern nu och har skamligt nog glömt namnet på polaren .. men var det inte nått med "old 57"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 9, 2013 Author Report Share Posted December 9, 2013 Rena "rocket sience" och otroligt intressant Jag får inte kontakt med svågern nu och har skamligt nog glömt namnet på polaren .. men var det inte nått med "old 57"?Jag tog den enkla bilden Jag loggar runt 100 parametrar. Allt från hur stötdämpare rör sig till laddtrycksstyrningens ventilers rörelse, massa motordata, avgastempar, tryck i lådor, motor, bränsle och mycket mycket mer. Du menar OLD 51, en cheva med kompressor. Körs av Niklas Andersson och Crew chief benämns som "Generalen" SUNFAB sponsrade.De ska få sig en match nästa år (Men de har sjukt mycket rutin... tyvärr ingen turbo ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström Posted December 9, 2013 Report Share Posted December 9, 2013 Jag tog den enkla bilden Jag loggar runt 100 parametrar. Allt från hur stötdämpare rör sig till laddtrycksstyrningens ventilers rörelse, massa motordata, avgastempar, tryck i lådor, motor, bränsle och mycket mycket mer. Du menar OLD 51, en cheva med kompressor. Körs av Niklas Andersson och Crew chief benämns som "Generalen" SUNFAB sponsrade.De ska få sig en match nästa år (Men de har sjukt mycket rutin... tyvärr ingen turbo )Så var det!Niklas hette piloten (å i dom hastigheterna är nog pilot eller astronaut rätt benämning... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 20, 2013 Author Report Share Posted December 20, 2013 Nu är bilen i en kontainer och anländer Sverige 22 januari. Vilken chock för en Florida bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson Posted December 20, 2013 Report Share Posted December 20, 2013 Då blir det insprutning omgående? Läcker bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 20, 2013 Author Report Share Posted December 20, 2013 Jag har beställt hem ett Terminator kit i alla fall Ett sånt här: http://holleyefi.se/product/terminator-efi-black Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke cmc 2171 Posted December 30, 2013 Report Share Posted December 30, 2013 Härligt! Då blir det premiär på VegaBaren till våren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted December 30, 2013 Author Report Share Posted December 30, 2013 Jag satsar på Lissma på tisdagarna. Då kan jag slå två flugor i en smäll. Äta dålig mat och få ner i vikt ,) och kanske sälja några EFI-system till de som tröttnat på sina förgasare ;=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted December 30, 2013 Report Share Posted December 30, 2013 Kul då syns vi där.Även om det är dålig mat så har dom jävligt stora bullar, så glöm det där med vikten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted January 30, 2014 Author Report Share Posted January 30, 2014 Hmm, bilen kom och jag körde den till garaget för egen maskin igår. Funderade lite först hur det skulle kännas att köra en oreggad bil utan plåtar på olagliga däck... Det kändes som förr Den fick sig en ordentlig tvätt och får nu vänta in lite ventiljiustering och EFI-systemet. Längtar till sommaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brillko Posted April 17, 2014 Author Report Share Posted April 17, 2014 Det gick sådär med regbesiktningen. 351:a godkändes inte som ersättare för 289:an. Det hade nämligen inte funnits nån 351:a 1966... Hur gör man här, intygar att motorn har en viss effekt på heder och samvete? För visst får man byta motor så länge inte effekten överstiger det som fanns i 289:an 66?Sen vart det nedslag på parkeringsljusen i fram. Vart köper man vita?Jag behöver även en komplett uppsättningen av handbromsen då allt under bilen är bortmonterat.KM-tavla till hastighetsmätaren, finns det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 SFRO kan nog hjälpa dig med motorn - jag tror att du får bromsa den för att visa att effekten inte är för hög men jag hoppas att jag har fel.Mustang depot har blinkersglas som är vita, heter parking lamp lens.Handbromsdelar finns på de kända ställena, Mustangsunlimited osv...Km markeringar kan du skriva ut själv och klistra på, finns de på forumet som tillverkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.