Jump to content

Fjädrar ...


Fanta_gbg

Recommended Posts

Är inte så mek kunning och har inte haft en sådan här bil förrut så jag vet inte hur det skall se ut, MEN min bil är extremt låg tycker jag, skrapar i vissa väggupp osv. Med andra ord vill jag höja den, och tror då att det är fjädrarna som styr hur hög/låg bilen är?

Mina fjädrar fram ser lite skumma ut tycker jag, dom översta "ringarna" sitter ihop, dvs det är inget mellanrum mellan dom, och dom nedersta 3-4 ringarna är det mellanrum imellan. Skall det vara så? Trodde det skulle vara mellanrum mellan alla ringarna på fjädrarna. Eller kan det vara så att dom är slut och har säckat ihop? Eller er det någon special för att få bilen låg?

Får ju inte ens under en domkraft under bilen...... Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

tjenare! antar att du har progressiva fjädrar det är anledningen till att dom ser ut som dom gör...fjädern blir alltså hårdare desto mer den komprimeras..och då måste den se ut som den gör, har själv problem med det här..har en likadan bil som du har..med ungefär samma problem. Jag vet inte själv vad jag har uppsättning men den slååååååår igenom och styvare fjädrar skulle nog lösa problemet för oss båda, jag har varit i kontakt med stötdämparexperten i Örebro men dom hade inte dom fjädrarna, men jag vet att eibach tillverkar till våra bilar, men frågan är vart dom säljs? och då får man styva sportfjädrar som garanterat inte slår och blir för låga....

lycka till!!!!

mvh Tomas

Link to comment
Share on other sites

Är inte så mek kunning och har inte haft en sådan här bil förrut så jag vet inte hur det skall se ut, MEN min bil är extremt låg tycker jag, skrapar i vissa väggupp osv. Med andra ord vill jag höja den, och tror då att det är fjädrarna som styr hur hög/låg bilen är?

Mina fjädrar fram ser lite skumma ut tycker jag, dom översta "ringarna" sitter ihop, dvs det är inget mellanrum mellan dom, och dom nedersta 3-4 ringarna är det mellanrum imellan. Skall det vara så? Trodde det skulle vara mellanrum mellan alla ringarna på fjädrarna. Eller kan det vara så att dom är slut och har säckat ihop? Eller er det någon special för att få bilen låg?

Får ju inte ens under en domkraft under bilen...... Tacksam för svar.

Det är så orginal.

Överst sitter det ihop.

Troligen har dom av ålder bara mattats ut eller så har någon tidigare ägare kapat bort ett varv på de nedre ringarna.

Bara köpa nytt som gäller.

Link to comment
Share on other sites

"Det är så i orginal"

Menar du att dom i orginal sitter ihop, dom översta ringarna eller menar du att dom i orginal efter ett par år, säckar ihop????har tagit kort på dom men kortet blev för stort för att bifogas när jag skulle skriva inlägget !!!

Någon som känner till någon bra bilfirma i GBG som är duktiga på Mustanger?

Visst är vägarna dåliga men alla j-vla väggupp är ju ännu värre........

Link to comment
Share on other sites

"Det är så i orginal"

Menar du att dom i orginal sitter ihop, dom översta ringarna eller menar du att dom i orginal efter ett par år, säckar ihop????har tagit kort på dom men kortet blev för stort för att bifogas när jag skulle skriva inlägget !!!

Någon som känner till någon bra bilfirma i GBG som är duktiga på Mustanger?

Visst är vägarna dåliga men alla j-vla väggupp är ju ännu värre........

maila över bilden på pernolf@yahoo.se så lägger jag upp den åt dig...

Link to comment
Share on other sites

"Det är så i orginal"

Menar du att dom i orginal sitter ihop, dom översta ringarna eller menar du att dom i orginal efter ett par år, säckar ihop????..

Ja från börja sitter första varvet ihop.

Det är den delen som sitter mot toppen av fjädertornets säte som är helt plant.

Därför är övre delen på fjädern också ihopplattad.

Men som sagt. Är det orginalfjädrar som är det dags att byta av ren ålder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...