glaskalle February 9, 2014 Report February 9, 2014 Är det någon som har erfarenhet av att på 65 års modell, byta den oljedrypande styrservon till EZ Electric Power Steering? Finns det problem med monteringen, blir styrresultatet bra? Citera
stickan ht-68 February 11, 2014 Report February 11, 2014 Är det någon som har erfarenhet av att på 65 års modell, byta den oljedrypande styrservon till EZ Electric Power Steering? Finns det problem med monteringen, blir styrresultatet bra?kan tänka mig att det blir ett surrande ljud varje gång man vrider på ratten, annars så vet jag inget om kitet. Citera
ivar February 11, 2014 Report February 11, 2014 På en bilmässa i England för några år sedan pratade jag med EZ-representanter om "el-servon". Lösningen i sig är tilltalande, men jag valde en kuggstångsstyrning från Randall's Rack: www.randallsrack.com. På cirka fyra timmar var originalsakerna borta och RR-kitet på plats. Citera
glaskalle February 15, 2014 Author Report February 15, 2014 Tack för tips! Egentligen vill jag slippa servosystem. Såg en manuell styrsnäcka på www.flammingriver.com, Är det någon som har monterat en sådan eller liknande manuell styrsnäcka? Synpunkter?Glaskalle. Citera
Recommended Posts