Jump to content

glaskalle

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

glaskalle's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Har läst inlägget om byte av växellåda till T5. Vilken utväxling bör bakaxeln ha för att en T5 växellåda ska fungera bra. Har 2:74 på min Mustang 1965 med 4-växlad manuell låda. Tacksam för synpunkter. Glaskalle
  2. Tack för tips! Egentligen vill jag slippa servosystem. Såg en manuell styrsnäcka på www.flammingriver.com, Är det någon som har monterat en sådan eller liknande manuell styrsnäcka? Synpunkter? Glaskalle.
  3. Är det någon som har erfarenhet av att på 65 års modell, byta den oljedrypande styrservon till EZ Electric Power Steering? Finns det problem med monteringen, blir styrresultatet bra?
  4. I tidningen Mustang Monthly för december 2010 finns en kort beskrivning av "Gear Vendors overdrive" att ansluta till befintlig manuell växellåda. Är det någon som närmare känner till denna överväxel, hur montering sker, pris etc, eller tips om var på webben man kan söka vidare information? Tycker att överväxeln verkar vara ett bättre alternativ än att byta växellådan till en T-5 och byte av drevsats i bakaxeln. Har 2.75 nu. Tacksam för svar.
  5. Stort tack för svaren på min fundering om rätt inställning av förgasaren! Göran , cmc 1136
  6. Motorn 289 till min Mustang-65 har en Holley-förgasare, 4-port med manuell choke. Jag har problem med spikning vid gaspådrag. Tändning exakt inställd med stroboscopelampa. Hur justerar jag Holleyförg. för att få "fetare" blandning? Därmed bör väl spikningen kunna reduceras?Tomgångsvarvet ligger på ca 850 v/minut. Göran, cmc 1136
×
×
  • Create New...