Jump to content

Vad skulle du vilja göra på en träff?  

39 members have voted

1. 1. Vad skulle du vilja göra på en träff?

• Köra på bana typ Gälleråsen.
    • Köra race på 201m.
    • Bara ställa ut min Musse.
    • Inget av ovanstående alternativ.

Recommended Posts

Ooops! :oops: Omröstningen försvann när jag skulle rätta till ett stavfel! Hoppas det går bättre den här gången och att ni som röstat gör det igen... :oops:

Tänkte att det kunde vara roligt och se vad olika Musseägare tycker är intressant och vad de skulle vilja göra med sin Musse på en träff.

Jag gissar att det är ganska givet att de flesta vill köra 201m.

Ett skapligt gäng ställer nog ut sin bil frekvent också

Dom är ju lättast att arrangera och publikvänligast.

Kräver minst av bilarna dessutom

Tror det är ytterst få som byggt sin bil för bana och dessutom dyrt.

Bilen har ju aldrig varit byggd för det så det krävet total ombyggnad.

Skulle vara kul att veta hur många i svedala som seriöst byggt sin gammla Mustang för att hålla på en bana. Max 20st tippar jag på.

OK! Det finns nog fler som vill vingla runt på bana med orginal. :)

Jag rösta på 201 trots att jag så gärna vill köra på bana men bilen blir ju aldrig klar för det! :(

Hej!

Kan nog säga att min Musse håller på att byggas för, om nu kanske inte för "riktig" bankörning, så för åtminstone att bli en grym kurvbil.. Man kommer ändå inte at bli snabbast rakt fram, det är alldeles för många medtävlare.. Men om det kommer att handla om att ta sej från punkt A till punkt B, och avståndet är nån mil, eller mer, med massor av kurvor.. då ska jag vara framme först! :) Det är mitt mål.. om den sen skulle råka göra bra ifrån sej rakt fram, tar jag som en bonus..

Mvh Herman

Hej!

Kan nog säga att min Musse håller på att byggas för, om nu kanske inte för "riktig" bankörning, så för åtminstone att bli en grym kurvbil.. Man kommer ändå inte at bli snabbast rakt fram, det är alldeles för många medtävlare.. Men om det kommer att handla om att ta sej från punkt A till punkt B, och avståndet är nån mil, eller mer, med massor av kurvor.. då ska jag vara framme först! :) Det är mitt mål.. om den sen skulle råka göra bra ifrån sej rakt fram, tar jag som en bonus..

Mvh Herman

Låter riktigt roligt det där. Och du har helt rätt i att man har nog ingen större chans att hamna på någon prispall med rattlås racing. Men nog kan man ha kul utan att vinna pokaler.

Jag har själv funderingar på att göra en kombination av dessa två. Men nu i vinter kommer jag inrikta mig på att plocka ur några x-tra ponnys ur motorn. Sedan får nog väghållningen sig en uppdatering också. Hårdare därmpare, sänkning på 2" och annat smått och gott. Så det kan nog bli en riktigt rolig bil tillslut. Synd bara att allt ska vara så förbaskat dyrt :?

Tjena.

Min bil är byggd för bana och Lördagkvällar på stadens gator.

Har man provat att köra på bana en gång så är man fast,

jag var på mantorp i början av året och det är beroende framkallande.

Har hört om planer på Kinnekulle ring i slutet av sommaren så vi

får se men jag kommer vara där.

MVH

Patric :twisted: