Olsson026 CMC 2270 February 25, 2014 Report February 25, 2014 Hej. Skulle montera clipsen runt rutan fram och bak i dag ochsåg att clipsen var olika, då till frågan spelar det någon rolltar med lite bilder så ni ser vad jag menar.Christer/Gävle Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 25, 2014 Report February 25, 2014 Hej.Så här kan det vara, båda klippsen är samma typ, en av dessa är den gamla typen och den andra är en senare som också är reservdel.Denna typ av kromfönsterlistklipps användes redan 1966 då man började att montera på nitskalle, tidigare dvs1965 skruvades klippsen med rostfri plåtskruv.Funktionen är alltså den samma på dom två du visar på bilderna, du kan säkert avgöra vilka som skall sittavar, på min HT är det olika fram bak. Citera
Olsson026 CMC 2270 February 25, 2014 Author Report February 25, 2014 Tack för det lars,det är så att det saknades 10 st till bakrutan så jag best. nya och ficktydligen en ny variant men då monterar jag resten och hoppas att det blir bra.Är det bara att trycka dit listen sen eller har du nå "knep" att förmedla Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 26, 2014 Report February 26, 2014 Det är inget överdrivet svårt med klipps, när du monterar så kan duta en topps med lite vaselin och lägga lite på klippskanten så hopparlisten in lättare.Göm bara inte att täta i spåret mellan rutan och kaross innan dumonterar listen. Citera
Olsson026 CMC 2270 March 2, 2014 Author Report March 2, 2014 Hej. Tack för alla fina tipps.clipsen sitter nu på plats, haräven monterat rutan bak gick ganska bra tycker jagChrister/Gävle Citera
mhdin March 3, 2014 Report March 3, 2014 Bra där Christer, kanon o. kunna få tips från folk som kan. Citera
Recommended Posts