Jump to content

Mitt Livs Första Mustang Är Nu Inköpt!! :)


Tobbe1977

Recommended Posts

1 timme sedan, Robban1 said:

De flesta GT modeller som jag har sett vid bilträffar, har inte custom pkt. Ägarna valde den kombinationen men Recaro stolar är inte vanligt att se i bilarna.

Inte så vanligt med competiton orange heller. Så är absolut inte den lättaste kombinationen jag önskar. Men någon gång dyker den kanske upp. 

Sedan om det är en US eller EU versionen har inte så stor betydelse. På US versionen gillar jag de båda mätarna i mitten på förare panelen och att där är röda bakljusen.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Tobbe1977 said:

Inte så vanligt med competiton orange heller. Så är absolut inte den lättaste kombinationen jag önskar. Men någon gång dyker den kanske upp. 

Sedan om det är en US eller EU versionen har inte så stor betydelse. På US versionen gillar jag de båda mätarna i mitten på förare panelen och att där är röda bakljusen.

Du önskar dig ganska ovanlig kombination men du har kanske tur nån dag. Vanligaste färgerna är race red och magnetic grey som jag har sett på vägarna. Recaro stolarna har tyvärr inte kylfläktar som annars finns i de ordinarie stolar beroende på utrustning. Den finessen är super på varma sommardagar.

Link to comment
Share on other sites

On 2017-03-13 at 12:59, Robban1 said:

Du önskar dig ganska ovanlig kombination men du har kanske tur nån dag. Vanligaste färgerna är race red och magnetic grey som jag har sett på vägarna. Recaro stolarna har tyvärr inte kylfläktar som annars finns i de ordinarie stolar beroende på utrustning. Den finessen är super på varma sommardagar.

Jo jag vet. Har sett någon svart också och den är inte fel heller.

Personligen, vet inte varför. Men på bild är -15 inte alls snygg. När man sedan ser den live gillar jag den skarpt. Recaro är nog mest för syns skull, alltid gillat deras råa utseende. Interiören ser betydligt sportigare ut. Men visst, hittar jag en Mustang med mina andra krav och saknas recaro är ju klart att man tar sig en funderare. :)

Börjar dyka upp fler och fler till salu nu när våren närmar sig. Och får säga att -15 och -16 behåller ju verkligen andrahands värdet riktigt bra.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tobbe1977 said:

Jo jag vet. Har sett någon svart också och den är inte fel heller.

Personligen, vet inte varför. Men på bild är -15 inte alls snygg. När man sedan ser den live gillar jag den skarpt. Recaro är nog mest för syns skull, alltid gillat deras råa utseende. Interiören ser betydligt sportigare ut. Men visst, hittar jag en Mustang med mina andra krav och saknas recaro är ju klart att man tar sig en funderare. :)

Börjar dyka upp fler och fler till salu nu när våren närmar sig. Och får säga att -15 och -16 behåller ju verkligen andrahands värdet riktigt bra.

Det är delade åsikter om mustangens utseende dvs de som tycker den är snygg, andra gör det inte. Jag tyckte som du när jag såg den på bild första gången. Inte snygg men när jag såg den i verkligheten, fick jag annat intryck.

Ja, kollar man blocket så ser man priset som inte har gått ner mycket. Jag kollade priset nyligen för exakt likadan bil som min bil från fabrik och fick se att priset har gått upp med 27 000 på ett år.

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Junkers said:

Min har gått från 463000:- till 502000:- så det är en ganska stor höjning på fabriksnya.

Kan det vara inflation? Priserna på mustang -15 när de var nya motsvarade samma pris som nya mustang -05.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Per Berglund said:

Ren dollarkurshöjning på 10% på senaste 2 åren

Jämför man sedan 2014-2014 har dollarn stigit 25%

Så senaste åren har ett Mustangköp varit rena rama sparbössan.

Då är det tur att man har redan nya modellen i sin ägo. 

Skrivfel? 2014-2014?

Link to comment
Share on other sites

De stora vinnarna är ju de som köpte en -15 för under 400k och idag säljer de för över 400k.

Kollar man sedan på folk som lägger ut sina -05 för 200k så börjar man undra. Visst, svenska folket har väl aldrig haft så mycket pengar men tycker att prissättningarna är rent uppåt väggarna. Jag kan ärligt talat säga som funderar på att sälja min att jag har noll koll på vad jag skall begära för den.

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Tobbe1977 said:
De stora vinnarna är ju de som köpte en -15 för under 400k och idag säljer de för över 400k.
Kollar man sedan på folk som lägger ut sina -05 för 200k så börjar man undra. Visst, svenska folket har väl aldrig haft så mycket pengar men tycker att prissättningarna är rent uppåt väggarna. Jag kan ärligt talat säga som funderar på att sälja min att jag har noll koll på vad jag skall begära för den.

 


Ja folk har mer i fickorna och man köper mer leksaker när allt känns tryggare.

Billigt att låna idag också!
Ni minns kanske räntan 2005
Då låg bostadsräntan på nästan 6% ......idag under 2%
Bilräntorna har väll sjunkit relativt lika

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tobbe1977 said:

De stora vinnarna är ju de som köpte en -15 för under 400k och idag säljer de för över 400k.

Kollar man sedan på folk som lägger ut sina -05 för 200k så börjar man undra. Visst, svenska folket har väl aldrig haft så mycket pengar men tycker att prissättningarna är rent uppåt väggarna. Jag kan ärligt talat säga som funderar på att sälja min att jag har noll koll på vad jag skall begära för den.

Rena aktieköpet ju. Köp billigt, sälj dyrt.

 

200 lakan för en 05 är helt orealistiskt idag. Det hade kunnat bli affär för det priset innan nya mustangen kom ut på marknaden. Jag kan berätta att jag fick inte 200 lakan för min 07:a. Den hade rullat 5400 mil när jag sålde den.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, monkeyman said:

Köpte min 07:a i augusti 2015 med 2700 mil på mätaren. Gav en bra bit under 200. Känns som en rätt bra affär ändå om man ser på prisläget nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Du fick mycket bil för pengarna.

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, monkeyman said:

Köpte min 07:a i augusti 2015 med 2700 mil på mätaren. Gav en bra bit under 200. Känns som en rätt bra affär ändå om man ser på prisläget nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bra bit under 200? Kan ju vara allt från 130-170. :)

Är några som hört av sig till mig och jag har fått bud på 150 för min. Tycker att det är rent för lågt om man nu jämför mot alla andra som annonserar på blocket. 

Kan verkligen dollar kursen ha så stor inverkan på beg priserna?

Link to comment
Share on other sites

Ja klart dollarn påverkar en del men hur mycket är ju mycket svårt att säga.

Tänk dig själv att om dollarn hade varit 25% lägre så kanske man överväger att köpa en nyare bil istället....Helt övertygad Nybils priset pressar samtliga beg priser på normalt utrustade bilar.
Dessutom nya bilar är relativt enkelt att ta ett lån till samt ett tryggare ägande.

Köpa en begagnad bil för 200.000kr + privat så blir det lite krångligare just hur man löser ekonomin.
Har man 200-300.000kr cash så är det få som köper äldre bilar.

Har själv märkt att sälja bil över 150.000kr där någonstans börjar folk föredra gå till bilfirma.....Tryggare, lättare med finansieringen , garantifrågor.

Både sälja och köpa privat har sina nackdelar!!  Långt ifrån samma juridiska skydd som företag om det blir problem.

Så många faktorer än dollar spelar in

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nu skulle man ju döpt om rubriken till: " mitt livs 2:a mustang är nu inhandlad ".

Blev ägare till en -16 competition orange i veckan. Kommer bli många roliga mil i sommar och förmodligen flera år framåt. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...