Jump to content

Konvertering till skivbroms fram


Recommended Posts

Tjena !

Jag har en 68:a HT som det är trummor runt om på, utan servobromsar.

Nu har jag köpt ett skivbroms-kit fram ( det med 4-kolvs ok) på vp-autoparts.

Jag har "trumbroms runtom" huvudbromscylindern. Den med 2 lika stora behållare.

Nu undrar jag om man måste byta huvudbromscylinder till en med 2 st olika stora behållare?

Jag har också lite funderingar på detta med att man skulle sätta dit en bromsreducering bak.

Med skivor fram så blir det ju automatiskt bättre broms fram, men det blir väl lite mer tungtrampat antar jag.

Något som har erfarenhet av detta ? :o

tack på förhand / Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag bytte ett helt kit som också innehöll ny huvudcylinder med servo,bromreducering och en annan pedal. Det blir nog trögtrampat utan servo. Har hört dom som satt på eget funnet servo och modifierat pedalen så det går nog att få till på nått sätt. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Hej Andreas

Hur gick det för dig ?

Bromsverkan betydligt bättre hoppas jag ?

Jag har själv samma "operation" framför mig i vinter med en HT 67:a som skall få skivor fram ist f trummor. Har dock köpt servo , men undrar lite över bromspedalen - fick du modifiera och i så fall hur ? Köpa ny ?

Hälsningar Claes

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej.

Det gick fint, fick göra om bromsrören mellan huvudbromscylindern och bromsslagarna och så fick jag skaffa andra bultar till navet, det skulle vara 2 korta o 2 långa men jag fick tvärtom eller om det var åt andra hållet så det gick lindrigt, smidigt att montera :D

Fick inte modifiera bromspedalen och inte byta huvudbromscylinder, kört hela sommaren och blev en stor skillnad i bromskraft och absolut inte tungtrampat.

Så det är bara att köra på, du med bromsservo kommer ju få en otroligt broms :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...