Jump to content

Sebring

Klubbmedlem
  • Inlägg

    36
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Sebring

  • Födelsedag 1957-10-04

Medlemsinformation

  • CMC
    4947
  • Region
    Västkusten
  • Stad
    Mölndal
  • Yrke
    Försäkring
  • Intressen
    Bilar, motorer, golf,tennis, resor

Senaste Profilbesöken

1 045 profil visningar

Sebring's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

13

Omdömespoäng

  1. Tack Per- Kunniga råd som alltid- Enligt VP Autoparts säljs det inte lösa membran, och ny servoklocka kostar 4.300kr- Frågan är om man är sugen eller om man blir blåst.... Dock inget ont över VP Autoparts som är min hovleverantör. Hälsningar Claes H
  2. Monterade eftermarknadskit för ca 6 år sedan med Borgesson skivbromsar fram samt bromsservo. Nu har servon börjat låta med ett sugande läte ändå tills jag trampar på bromspedalen. Då tystnar lätet. Misstänker trasigt membran. Vet någon om detta membran går att byta, och var man beställer ett nytt sådant ? Nästa fråga - vacummet hämtas från Holly Sniper EFI, och där har följande fenomen uppkommit : - När man gasar på så lägger sig inte varvet med en gång utan "hänger kvar" innan det går ner. Har prövat med returfjäder (som på förgasartiden" men det gav ingen skillnad. - Jag tycker det hackar till lite vid 5.200-5.500 rpm där det tidigare matade på med full effekt till 6.000 rpm Kan detta ha någon koppling till det trasiga membranet i bromsservo så att detta pysande påverkar värdena till EFI ?
  3. Hej Leif Ursäkta "radiotystnad". Köpte sats från Scott Drake med LED "Mattor" innanför bakljusen samt elektronisk relä som ersatte det gamla burkrelät bakom instrument brädan. Prövade i helgen att sätta in det nya relät igen. Funkade inte även när jag bytte plats på kablarna. Blinkers funkar dock med det gamla relät (men utan sekventiell funktion). Tror inte vi drog separat kabel for bromsljus. Mvh Claes
  4. Bytte för några veckor sedan till vandrande LED blinkers på min HT -67, inkl nytt relä bakom instrumentbrädan. Funkade fint vid test, men sedan slutade blinkers helt att fungera. Bytte tillbaka till "analogt" relä , och - vips funkade blinkers igen (fast med samma fasta blinkande som tidigare) Har någon varit med om liknande ? Kan man "skjuta" det nya reläet (samt kretskortet det står på) genom något misstag som jag råkat göra? Vet någon hur man felsöker LED-reläet och om man kan byta bara själva reläet eftersom hela enheten verkar både svår och dyr att köpa nytt (då det verkar som att man måste köpa helt nytt kit inkl LED-ljus igen) Claes
  5. Är intresserad av att montera hydrauliskt urtrampningslager. Har en -67 HT med vässad 289 samt T5-låda (inkl ett kopplingslänkage från helvetet inträngt mellan Hooker Headers) . Har någon erfarenhet av sådant lager? Lessons learned ? Vilka fabrikat ? Annat att tänka på ?
  6. Plötsligt började motorn att gå orent, typ "fyrtaktar" - för att tala mopedspråk- på låga varv. Dessutom gick den ner i varv på tomgång för att sedan "nysa" igenom förgasaren (alltså inte de sedvanliga höga förgasarsmällarna som kan förekomma) varpå motorn dör helt. Blir sedan lite svårstartad och kan nysa igen och dö. Startar dock och går med samma orena gång. Går lite bättre på högre varv >3.000rpm men utan det riktiga klippet. Sitter Edelbrock 1405 (600cfm) , har portade alu-toppar, Summit Racing insug, Comp Cam rullkam, Hooker headers samt Pertronix modul i originalfördelare. Tändstift nyss bytta. De tändstift jag tog ur tydde på en mager blandning och var definitivt inte svarta/sotiga. Tändkablarna bytta. Batteriet är nytt för säsongen. Har försökt eliminera att problemet ligger tändningen (har ställt om mellan låg- , hög- och tillbaka igen) och antar att problemet finns i bränsletillförsel (även kört med olika reningsmedel i bensinen för att rensa ledningar, munstycken mm) . Förgasaren justerad mellan fetare och magrare blandning och tillbaka igen. Misstänker i brist på annat att felet sitter i förgasare (typ fel i lågfartsmunstycken då den går något bättre på fullgas och högre varv när de större portarna matar) . Har även fått tips om att felställd ventiljustering skulle kunna ligga bakom beteendet/felfunktionen. Har du något tips eller erfarenhet tas detta gärna emot. Mvh Claes H
  7. Tack för länken med utmärkta kopplingsschema mm. Jag har fungerande instrumentbelysning i min -67 HT men takbelysning, GT-ljusen , cig tändare mm är utan ström. Här skall studeras.....
  8. Är lite trött på helljusomkopplaren på golvet till min HT -67. Någon som prövat att konvertera så att helljusomkopplingen sköts med blinkersspaken ? Behöver hela rattstång mm bytas eller finns det enklare konverteringskit ? / Claes
  9. Bultcirkeln passar. Kolla dock upp ETA eftersom denna kan vara centrerad för mycket utåt = fälgen tar i upphängning mm inåt. Jag upptäckte detta när jag satt på 17x8 " från Mustang 2004 på min HT -67. Löstes med 30 mm spacers fram varpå allt gick bra. Bak var det aldrig några problem. Utrymmet i hjulhusen i övrigt räcker gott och väl till. Dock har jag bytt tillbaka då jag tycker att 15" kromade American Racing fälgar med BF Goodrichdäck känns mer tidstypiskt (till priset av sämre väggrepp.....) Har alltså spacers över om du skulle behöva....körda av äldre dam till kyrkan på söndagarna......
  10. Har precis uppgraderat bakaxeln med diffad 3,55 utväxling (från 3,00) . Skall vara nyrenoverad och genomgången enligt säljaren. Det gäller en 8" med 21 splines till en -67:a. Fyllt på 2 l Castrol mineral 80/90 med limited slip innehåll. Nu hörs ett högt vinande läte vid körning från 80 km/h , upphör när man släpper gasen men börjar vina så fort jag ger gaspådrag. Har kört 5-6 mil.Ingen ändring. Kommer detta att försvinna efter inkörning ? Orsak till missljudet ? Mvh Claes H
  11. Hej Vad fick du för svar eller bud på delarna ? Med vänlig hälsning Claes
  12. Märkligt många som hittar sin Mustang i närheten. Sökte själv i USA, Tyskland, England mm men köpte i hemstaden Göteborg. Tala om att gå över ån efter vatten... Har handlat delar från NPD, CJ Ponyparts, Summit Racing mm men anser att VP Autoparts är min "hovleverantör" Kunniga killar och inga problem med byte om det inte passar. Jag har en -67:a och den hamnar konstigt nog emellan olika produktionsår vid beställning av delar..... Går att byta hos USA-leverantörer men då får man ta en sväng med tull och moms mm..... Har prövat olika uppsättningar fälg och däck. "Original" har jag 15" Cragar Supreme med BF Goodrich 205/60/15 fram 225/60/15 bak. Härlig originallook med vita bokstäver. Taskigt väggrepp , inte minst på vått underlag samt även på Kinnekulle Ring i somras. Skaffade då "på skoj" en uppsättning 18" Incubus Shylock 18 x 8 . Bristfällig planering ( kollade inte att ET måttet var 45) kostade mig en uppsättning spacers fram men sedan funkade allt. Går stadigare , bättre grepp men kanske inte helt passande för en Mustang Sally som snart fyller 50 att tassa omkring på 235/40/18 resp 245/35/18. Bifogar bilder - döm själva. Ha en härlig mekarvinter så syns vi lagom till när Tussilagon slår ut i vår... Med vänlig hälsning, Claes H
  13. Micke på VP Autoparts sa att det var svårt med bromspedalen på en -67:a, inte minst för att denna årsmodell ligger lite mittemellan de olika modellskiftena (hade samma frågeställning/problem när jag bytte rattstång + styrsnäcka där det inte gick att utläsa från VIN nummer eller annat vilken dimension som jag hade. Murphy var tillfälligtvis på annat håll och den rattstång jag köpte passade från början....:-) ) Ang bromspedal tror jag att problemet med originalpedal är att den blir för kort för den hävarm och vinkel som blir följden när du satt in servo och nytt länkage. I mitt fall räckte det med en mindre justering av befintlig pedal och den köpta kunde återlämnas till VP. Jag antar att 14" kan behållas då skivbromsar var en option till de flesta modeller och där man inte behövde byta upp sig i fälgstorlek endast pga skivbromsar. Har själv Cragar Supremefälgar i 15# och där behövdes ingen anpassning. Mvh Claes
  14. Vet fortfarande inte vad som hände med kammen. Inkörning i 15-20 min i 1500 rpm + inkörningspasta . Började låta bedrövligt kort därefter. Nockarna nedslitna, ventillyftarna urätna, metallspån i oljan. Troligen för lite inkörningspasta - snåla inte med detta ! Hoppas allt funkar för dig ! Kör du med Edelbrock-kit med toppar + insug + förgasare ? Vilken vxl låda har du ? (Hade själv tänkt byta till T5 från 4 vxl men lådan var en -95 vilket skulle medfört för mycket konverteringar. Murphy igen....) Vilken kam har du valt ? Vad hoppas du på för effekt när allt är "up and running" ? Med vänlig hälsning Claes
×
×
  • Create New...