MrTurbo_1645 August 7, 2004 Report August 7, 2004 Vad är det vanligaste man gör för att få lite extra krut under huven?Låt oss utgå från en 289 4V. 50 > 60 hkr extra är planerat...Vart hitta delarna? Summit, beg i Sverige eller hos svensk firma? Citera
Leijon CMC 855 August 18, 2004 Report August 18, 2004 Hej! Är inne på samma spår till vår 302 2V. Vi köpte ett 4V insug beg. från värmland. Vad jag förstår har olika tilverkare olika "effekt" på sina förgasare. Edelbrock (Hansen racing mfl återförsäljare) har toppar, cam, mm. mm. till rimliga priser. Annars är det många småsaker som tillsammans kan höja ribban lite en aning. Brytarlöst tändsystem + tändspole från Petronic tex.Det är väl vad jag har och säga... Citera
yellow-dog August 18, 2004 Report August 18, 2004 Vart hitta delarna? Summit, beg i Sverige eller hos svensk firma?Skall du nu ta en bil ifrån USA så se till att beställa vad du skall ha I USA så slipper du frakten. Betala med kort och be firman skicka delarna ditt bilen är.Vad blev det för bil?? Citera
ThomasFB August 19, 2004 Report August 19, 2004 Vad är det vanligaste man gör för att få lite extra krut under huven?Låt oss utgå från en 289 4V. 50 > 60 hkr extra är planerat...Vart hitta delarna? Summit, beg i Sverige eller hos svensk firma?Kambyte (med därtillhörande komponenter) , ett bra dualplane insug, bra avgasrör, putsning av kanalerna innan ventilerna, samt ett bra ventiljobb på topparna. Tillräcklig kompression och noggrann inpassning - finjustering skall göra susen.Ford's toppar är mycket dåliga ur performance- synvinkel, och kommer snabbt att bli en flaskhals mot mera effekt, så man får ta vad man har. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.