Nicholas Masterson May 4, 2014 Report May 4, 2014 Hej.Det står en del om bärarmsbyte vid klonkande framvagn på forumet, varför byter man inte bara spindelleden? Anledningen att jag frågar är att jag är nybliven Mustang ägare med klonkande framvagn. Bilen är nybesiktigad utan anmärkning, dock tyckte besiktningsmannen att det fanns ett litet glapp i ena spindelleden. Det klonkar irriterande mycket när man kör i små gupp. Citera
FastMagnus May 4, 2014 Report May 4, 2014 Hej.Det står en del om bärarmsbyte vid klonkande framvagn på forumet, varför byter man inte bara spindelleden? Anledningen att jag frågar är att jag är nybliven Mustang ägare med klonkande framvagn. Bilen är nybesiktigad utan anmärkning, dock tyckte besiktningsmannen att det fanns ett litet glapp i ena spindelleden. Det klonkar irriterande mycket när man kör i små gupp.man brukar bara byta kulbulten. inget stort jobb med rätt verktyg Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 5, 2014 Report May 5, 2014 ÅRSMODELL 2005 - upp, är det oftast yttre, men det är nästan lika vanligt med inre, bästa äratt byta komplett men det är också en pengafråga. Citera
Tobbe1977 May 5, 2014 Report May 5, 2014 Jag har en GT -07 med liknande problem fast mitt klonkande hörs inte när jag kör i typ någon håla eller vägbula. Utan hörs när jag bromsar lite häftigare så smäller det till. Tilläggas att min är besiktad i mars utan anmärkning. Citera
runeC May 5, 2014 Report May 5, 2014 Jag bytade mina bärarmar ( 05 som gått ca 4000 mil ) eftersom jag fick en anmärkning på glapp i spindelled på besiktningen. Inget klonk.Jag tror i och för sig inte att det var spindelleden utan den stora inre bussningen.Det har varit ett konstruktionsfel på denna bärarm som Ford har uppdaterat lite hela tiden upp till ca 2011-2012.Det är viktigt att man köper rätt bärarm som är baserat på den nya konstruktionen.Vad jag vet kan man inte byta bara spindelleden den är pressad i bärarmen och finns inte som reservdel hos Ford. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 5, 2014 Report May 5, 2014 Hej.Yttre finns hos bla www.Dahlems.com , dom har mer om man behöver. Citera
HD-Man June 1, 2014 Report June 1, 2014 Kolla så att stötdämparna sitterfast, det gjorde inte min...vid besiktningen så gjorde vi en gemensam genomgång av framvagnen då jag hade ett klinkande ljud som jag hörde från höger framhov.vi bröt och ruskade om hästkraken så det var synd om stackaren och med lite god vilja så kundeman ana ett visst glapp i höger spindelbult.denna bytte jag (540krwww.ebay.de) klinket o klinket var kvar. Jag tog mig en tur och försökte föreställa mig vad som kunde orsaka ett sådant ljud, möjligen en stötdämparbussning?lyfte på huven och kunde dra ca 3-4varv på övre stötdämparfästet...gratistipps klunkar det kolla där först. Citera
Nicholas Masterson June 5, 2014 Author Report June 5, 2014 Kolla så att stötdämparna sitterfast, det gjorde inte min...vid besiktningen så gjorde vi en gemensam genomgång av framvagnen då jag hade ett klinkande ljud som jag hörde från höger framhov.vi bröt och ruskade om hästkraken så det var synd om stackaren och med lite god vilja så kundeman ana ett visst glapp i höger spindelbult.denna bytte jag (540krwww.ebay.de) klinket o klinket var kvar. Jag tog mig en tur och försökte föreställa mig vad som kunde orsaka ett sådant ljud, möjligen en stötdämparbussning?lyfte på huven och kunde dra ca 3-4varv på övre stötdämparfästet...gratistipps klunkar det kolla där först.Detta ska undersökas. Tack Citera
Recommended Posts