Jump to content

Recommended Posts

Tjenare mussefans! Monterade just min autolite 1100 som jag renoverat över vintern, med nytt bränslefilter och allt .. (självklart :rolleyes:) Allt funkade finfint, förutom att det läckte lite bensin från runt bränslefiltret, där det sitter i förgasaren.

Alla guider och videos som jag använt för att lyckas med renoveringen har bestämt avrått från att använda någon form av tätning här, eftersom det tydligen med tiden skulle slitas bort och fastna inuti förgasaren..

Jag undrar bara om det stämmer helt och hållet? Finns det något som man kan använda för att täta lite extra runt bränslefiltret, eller måste man byta hela överdelen av förgasaren bara för att gängorna är lite slitna? Har ni haft samma problem? Hur löste ni det?

Tacksam för alla svar.

//En total nybörjare på allt som har med bilar och motorer att göra

O-ring kanske kan funka om den är beständig mot bensin....Fast känns inte som man får rätt tryck mot ringen.

Man ska undvika tätning helst eftersom som du säger det kan komma in material i förgasaren.

Men det finns tätmedel som är avsett för lite svårare miljöer

Loctite VVS Tätning kan fungera!

Är som en seg kräm som du stryker på gängorna på filtret.

När du skruvar på filtret på förgasaren så fyller medlet alla utrymmen i gängorna och kemikalierna i tätningen aktiveras av trycket och den stelnar inom ca 10-20minuter.

Har funkat för mig alla gånger jag haft lite svåra tätbekymmer.

Du har väll ett nytt filter såklart???

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...